صارمیان گفت: با اقدامات به‌هنگام وزارت صنعت و تأکید شخص وزیر، شرکت‌های بزرگ خودرویی و واردکننده خودرو تعهدات خود را به‌روز کردند و بسیاری از شکایات منجر به اخذ رضایت مردم و خریداران شد.

تعهدات خودروسازان به روز شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا صارمیان مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صنعت بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم و مشکلات مربوط به تأمین قطعات و تأخیر در انجام تعهدات شرکت‌های خودرویی، بیشترین شکایت از طرف مشتریان مطرح شده است.

او، با اعلام کاهش زمان پاسخگویی به شکایات به زیر ۳۰ روز گفت: بیش از ۳۳ درصد شکایات و تخلفات رسیدگی شده در ۶ ماهه ابتدای سال در حوزه امور صنفی بوده است و بعد از حوزه صنفی بیشترین تخلف و شکایت در حوزه خودرو با بیش از ۲۶ درصد قرار دارد.


بیشتر بخوانید:۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در دست اتحادیه اوراسیا


این مسئول وزارت صنعت یادآور شد: در ۶ ماهه ابتدای سال حوزه صنعتی ۱۲.۸ درصد، حوزه معدنی ۶.۵ درصد، اشتغال ۴.۵ درصد امور بازرگانی و تجارت ۴.۴ درصد، امور پرسنلی بیش از سه درصد و تخلفات اداری دو درصد شکایات و تخلفات را به خود اختصاص دادند.

حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو

صارمیان تصریح کرد: از سوی این دفتر بازرس مقیم روز‌های شنبه و دوشنبه در معاونت بازاریابی و فروش شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برای رسیدگی به شکایت‌ها و تسریع در رفع مشکلات مشتریان حضور می‌یابد.

این مسئول بیان داشت: هدف این است که هماهنگی و تعامل را با شرکت‌های خودرویی ادامه دهیم تا بدعهدی‌های دوران تحریم به حداقل برسد.

مقابله جدی با فساد اداری

صارمیان ادامه داد: به استناد تبصره یک ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل اجرایی آن، بازرسانی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و ستاد وزارتخانه به منظور انجام بازرسی‌های مستمر در رابطه با تخلفات اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری منصوب شدند تا با انجام بازرسی‌های لازم و جدیت و پشتکار در محدوده تخلفات موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری (رشوه خواری، سوء استفاده از مقام اداری و غیره) و رعایت بی‌طرفی و امانت‌داری انجام وظیفه کنند.

او از طرح‌ریزی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با فساد در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور اجرایی کردن بند ۱۸ از شماره بند‌های مرتبط با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پروژه شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری تعریف شده است.

او افزود: این پروژه با رویکرد سنجش فساد و سلامت اداری برای نظارت، پیشگیری و ارتقای سلامت اداری و کاهش فساد و همچنین ارتقای شناخت، آگاهی بخشی و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه‌های ضد فساد خواهد بود.

مدیرکل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، راه‌های ارتباطی ثبت شکایات و تخلفات را اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به پورتال وزارتخانه به آدرس www.mimt.gov.ir و با پر کردن فرم الکترونیکی ثبت شکایات و نیز مراجعه به سامانه «سامد» (سامانه الکترونیکی مردم با دولت) و نیز مراجعه حضوری شکایت‌های خود را به ثبت برسانند یا با شماره فکس ۸۸۸۹۷۶۲۴، شماره تلفن‌های ۸۸۸۹۷۵۸۳ و ۸۸۹۰۵۶۸۶ و نیز سامانه پیامکی ۰۹۱۲۲۹۶۵۰۸۷ طرح شکایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۱۳:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
با سلام نمشود ایران خودرو مثل گذشته که به مردم ماشین قسطی می داد حلا هم به باز نشستگان ماشین قسطی برهد با
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام
کجا تعهدات را به روز کردن ، من ساندرو استپ وی تحویل شهریور ۹۷ دارم ، اما تاکنون به هیچ یک از شکایت پاسخ هم ندادند چه برسد که رسیدگی کنند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شاباد
۰۵:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
یکسال و نیمه برا پراید ثبت نام کردم و شش ماهه تکمیل وجه کردم ،قرار بود یکماه بعد از تکمیل وجه تحویل بدن ولی هنوز خبری نیست چرا از اعتماد مردم سواستفاده میکنین!!!
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۳:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام آخه من و امسال من که بعد چند سال دوندگی کردن میخوان یه ماشین بخرن چیه با این گرونی خدا باعث و بانیشو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اینقدر دروغ تحویل مردم ندید تمام مدیران ایران خودرو وسایپا جز مافیای خودرو هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۲۱:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اقا هرکی هرماشینی داره فعلا سوار بشه وهرکی هم نداره یه مدت تحمل کنه من خودم میخواستم عوض کنم پشیمون شدم اگر همه نخرن دست بکشن از خرید .مطمئن باشید دلال هم یه ظرفیتی داره همین الان هم دارن خودکشی میکنن برای شب عید قیمتها روببرن بالا ولی خریدار نیست ضمن اینکه ماشینهای وارداتی تا دوماه دیگه باید تعیین تکلیف بشه واون تعدادکه توگمرک هست بیاد قیمتها شکسته میشه قطعات هم ترخیص شده مطمئنن با نخریدن وکمی صبر ماشین هم مثل لوازم یدکی چون خودم کارم لوازم یدکی هست میگم خیلی قیمتش میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
با این قیمت های خوب و ارزون داریم بال در میاریم . اون لباس فضانوردی بدین شاید امشب بریم کره مریخ
Iran (Islamic Republic of)
آرزوهایم ..
۱۴:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
طور خدا خودرو ارزون کنید پراید رو زیر 40 میلیون برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
عالی کیفیت صد درصد قیمت مناسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
خواهشا اعمال به روز رسانی بشه . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۳:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
جهت اطلاع خود روسازان من مدت سه سال که خودرم اسقاط شده مدرک اسقاطی هم دارم ولی نمی توانم صاحب خودرو شوم ودر انتظار معجزه هستیم جهت اطلاع شما شب گذشته در داخل نانوای بودم در یکی از یک نفر دیگر سراغ ماشین گرفت‌ واو الان خیلی گران وکفت شما ماشین ندارید او که معلوم بود بنگاهی کفت چرا من ده عدد ثبت نامی چند روز دیگر یکی می گیرم مگر میدهند کفت به نوبت زمانش می رسد می گیریم کمی با خود فکر درغ خودرو سازان باور کنیم وبا وضع موجود را با برای رضای خدا این وضع را اصلاح کنید من حضرم با شماها منا ظره کنم وثابت کنم هم شما وهم دولت مردان به مردم دروغ می گویید وخجالت هم نم کشید پول دارها دهتا دهتا ماشین می خرند می فروشند شما هم پولتان به جیب می زنید پس تکلیف مردم چشم انتظار چیست
France
محمد رضا
۱۵:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
انشاالله مجلس جدید و دولت جدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
دروغ که کنتور نیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
کاش ساخت محصولاتشون بروز میشد
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۸:۳۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
من خودم یکسال تیبا ثبت نام کردم 7ماهه تکمیل وجه شده هنوز ندادن
آخرین اخبار