مدیرکل بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: نیمی از طرح اشتغالزایی پست فارس در مجموعه هایپرلند و مرکز خرید شرق شیراز، به زنان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده معصومه دستغیب در نشست مشترک اداره کل بانوان و خانواده و پست فارس، گفت: براساس توافق انجام شده زمینه این اشتغال در مجموعه هایپرلند شیراز برای زنان سرپرست خانواده و دختران تحصیل کرده فراهم شده است.

او اظهار داشت: هم چنین تمام ظرفیت غرفه‌های بازارچه خود اشتغال درمجموعه هایپرلند برای عرضه تولیدات فاخر زنان و دختران زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی و جامعه معلولان و ... در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری فارس با تقدیر از توجه به اشتغال بانوان گفت: در بازارچه خوداشتغالی بانوان به تولید فاخر، اشتغال و خودکفایی زنان توجه شده و دنبال می‌شود.

او ادامه داد: مجموعه هایپرلند مرکز خرید شرق شیراز توانمندسازی اقتصادی زنان را دنبال می‌کند که این حرکت به ارتقاء شاخص‌های توسعه اقتصادی، اشتغال و کاهش تبعات اجتماعی می‌انجامد.

دستغیب گفت: با این حال استانداری از طرح‌های اشتغالزایی پست فارس حمایت و پشتیبانی می‌کند.

او بیان کرد: پست در استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده درجهت اشتغالزایی وکمک به ارتقاء شاخص‌های رفاهی در شرق شیراز پیشتاز شده است.

دستغیب تصریح کرد: تحولات به وجود آمده در پست در ابعاد کمی و کیفی و افزایش خدمات را باعث شده تا استان فارس در بالاترین شاخص ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل پست استان فارس هم گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در مجموعه هایپرلند مرکز خرید مایحتاج شرق شیراز ۵۷۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

محسن مفتح با بیان اینکه مجموعه پست برای فراهم کردن این میزان زمینه اشتغال زایی هزینه‌ای را متحمل نشده است افزود: تقویت و حمایت از ورود بخش خصوصی به حوزه ایجاد اشتغال مولد و کارآفرینی از سیاست‌های راهبردی پست در استان فارس است.

او بیشان کرد: در شرایط کنونی بهترین شیوه ایجاد اشتغال فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در مولفه‌های تدوین شده است.

مفتح اضافه کرد: معتقدیم بخش خصوصی مهمترین مسئولیت را در زمینه اشتغالزایی در جامعه برعهده دارد و پست با فراهم کردن زیرساخت‌هایی از این بخش حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: با بهره گیری مناسب از توان بخش خصوصی می‌توان اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه ها، بهره وری مطلوب، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری را به وضوح مشاهده کرد.

مفتح تاکید کرد: با توجه به موقعیت زیرساختی پست شیراز این مجموعه می‌تواند سهم مهمی در ارتقاء شاخص‌های رفاهی، معیشتی و خدماتی شهروندان ایفا کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار