فرماندار حمیدیه گفت: همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، از طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان حمیدیه بهره برداری شد.

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طرح سیستم آبیاری قطره‌ای خطی (آبیاری تحت فشار) در بخش مرکزی این شهرستان حمیدیه با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

او بیان داشت: طرح آبیاری تحت فشار (تیپ) به وسعت ۷۰ هکتار واقع در شهرستان حمیدیه، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ونهصد میلیون ریال برآورد گردیده که ۸۵ درصد از هزینه‌های آن توسط کمک‌های بلاعوض دولتی و از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مابقی هزینه‌ها توسط بهره بردار تامین گردیده است.

هاشمی به تخصیص تسهیلات ویژه حمایتی دولت در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین از جمله آبیاری تحت فشار در مزارع و باغ ها، می‌توان مهم‌ترین گام را در مقابله با بحران کم آبی و همچنین جلوگیری از هدر و اتلاف آب در این شهرستان برداشت.

طی روز‌های گذشته نیز طرح پرواربندی ۵۰۰ راسی بره با بهره مندی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال و سهم آورده ۵ هزار میلیون ریال در شهرستان حمیدیه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.