محسنی‌بندپی گفت: در تهران ۱۲ هزار کلاس درس کم داریم و با توجه به اینکه ارزش انسان‌به نیکوکاری است باید وارد عمل شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، در مراسم خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در فشافویه شهر ری با اشاره به اینکه حضور وزیر آموزش و پرورش تحرکی خاصی را در ابعاد مختلف وزارت خانه ایجاد کرده است، اظهار کرد: این موضوع در معیشت فرهنگیان و تحولات زیر ساختی را در امور بزرگترین و اصلی‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش شاهد هستیم.

او ادامه داد: واقعیت این است اگر آموزش و پرورش را در تعریف اصلی به عنوان اصلی‌ترین و موثر‌ترین کانون نظام اجتماعی هر کشوری بدانیم و آن را بررسی کنیم درمی یابیم که دو حلقه مفقوده سلامت و مسئولیت اجتماعی جای خود را در این جامعه باز کرده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه عدم نگاه همه جانبه موجب شده است با مشکلاتی مواجه شویم، گفت: در مورد سلامت اجتماعی با مشکلات حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد مواجه هستیم و در مسئولیت اجتماعی صرفا به خودمان توجه داشتیم که البته در دولت تمهیدات لازم برای کاهش مشکلات سلامت اجتماعی در نظر گرفته شد.

استاندار تهران با بیان اینکه در تهران ۱۲ هزار کلاس درس کم داریم، گفت: در هیچ جای دنیا تکالیف به طور تمام و کمال بر عهده دولت نیست، و با توجه به اینکه ارزش انسان‌ها به نیکوکاری آنهاست باید وارد عمل شویم.

محسنی بندپی تصریح کرد: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی‌توانیم به توسعه پایدار که متضمن ابعاد مختلف رفاه و سعادت است، دست یابیم و آموزش و پرورش گذرگاه آن است و مروج این توسعه محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: تراکم دانش آموزی در کلاس های درس تهران ٣۵ نفر است


او با اشاره به ساخت مدرسه برای جبران کمبود کلاس‌های درس، گفت: در تهران ساخت ۳ هزار کلاس به همت دولت، ۳ هزار کلاس براساس مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها و ۳ هزار کلاس از طریق تهاتر در امور مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش انجام شده است.

استاندار تهران یادآوری کرد: مفتخریم که توفیق داشتم در هشتمین روز ایام مبارک دهه فجر در مسیری قرار بگیریم که با چنین زیر ساخت‌هایی این مسیر توسعه پایدار را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار