محمود اسلامیان درباره حواشی پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی و انتخابات فدراسیون صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، در واکنش به نارضایتی‌ها و حواشی پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی، بیان کرد: در ابتدا تمرکز روی گزینه‌های ایرانی بود، که هر کدام به دلایلی حضورشان در تیم ملی منتفی شد. امیر قلعه نویی هم  به دلیل تعهدش به باشگاه سپاهان، از حضور در تیم ملی کنار کشید.

او در ادامه افزود: بخش زیادی از منابع مالی ما در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، بلوکه شده است. از طرفی مشکلات حق بخش و دیگر موضوعات را داریم. فدراسیون حقیقتا منابع مالی ندارد. همان مشکلاتی که باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس پشت سر گذاشته اند. متاسفانه این مشکلات وجود دارد و ما از دولت انتظار داریم، در این شرایط بحرانی به ما کمک کنند. چند میلیون دلار فدراسیون فوتبال با فشار ظالمانه آمریکا و دیگران بلوکه شده است و در این شرایط برای تصمیم گیری دچار مشکل هستیم.

اسلامیان ادامه داد: بهترین گزینه در این شرایط برای هدایت تیم ملی اسکوچیچ بود. او رزومه دارد و در کرواسی و دیگر باشگاه‌های ایرانی کار کرده است و فوتبال ایران را می‌شناسد. منطقی‌ترین کار این است که اجازه بدهیم، کارش را شروع کند و روی عملکردش نظارت کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به ناگهانی شدن انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: ناگهانی نبوده است و مذاکره صورت گرفته بود. شرایط متغیر است و اگر بنا باشد قبل از تصمیم گیری هر موضوعی را مطرح کنید، هزاران حاشیه در پی دارد. بعد از منتفی شدن حضور قلعه نویی به دلیل تعهدش به سپاهان، در جمع بندی فدراسیون اسکوچیچ انتخاب شد.

اسلامیان بیان کرد: من فکر می‌کنم اسکوچیچ اقتدار و تجربه‌ی کاری دارد. در حال حاضر همه باید از او حمایت کنیم. نقد زمانی درست است که شخص کاری را ارائه دهد و اگر ضعف داشت دلسوزانه در مرحله‌ی اول با خودش مطرح کنیم.  بعضی‌ها آمدند و فرهنگ کشور را هم از بین بردند، مثل آب خوردن توهین کردن و تهمت زدن که این موارد اصلا صحیح نیست.

اسلامیان در توضیح حواشی پیرامون بدهی‌های فدراسیون به ویلموتس گفت: چنین چیزی را تکذیب می‌کنم. قرارداد، مکتوب و موجود است. مشاوران ویلموتس درباره‌ی قراردادش با فدراسیون با او برخورد کرده بودند.

محمود اسلامیان از اظهارات مسئول حقوقی فدراسیون مبنی بر بی خبری از قرارداد ویلموتس، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: کارشناسان معتبری قرارداد را تنظیم کردند. ما در شرایط ویژه‌ای هستیم، کنفدراسیون آسیا که به تنهایی شرایط را برای تیم‌های ما سخت نمی‌کند، شک نکنید از جانب آمریکا و دیگر کشور‌ها هم لابی می‌شود. حتی نسبت به مربی‌ها هم ممکن است شیطنت‌هایی را انجام داده باشند. به نظرم برای کسانی که هر کاری انجام دادند تا کی روش برود، دعا کنید. متاسفانه افرادی هستند که مرتبا می‌خواهند در فدراسیون دخالت کنند و مدیر تعیین کنند.

اسلامیان در ادامه گفت: آن افراد در انتخاب اسکوچیچ نقشی نداشتند، اسکوچیچ موفق خواهد شد و باید از او حمایت کنیم. فدراسیون یک مجمع متشکل از  هفتاد نفر دارد. دلیل وضعیت فعلی اقتصادی ما، از من به عنوان فردی که مدت زمان ۵۰ سال کار صنعتی انجام داده است، بپذیرید که معضل اصلی اقتصاد ما، تصدی دولت است. در ورزش هم همین مسئله است. مجمع بهتر از یک فرد می‌تواند تصمیم بگیرد و ورزش را اداره کند. در زمان جنگ هم اگر مردم به میدان نیامده بودند، خیلی اتفاقات می‌توانست رخ دهد. به مردم اعتماد کنیم. همه فدراسیون‌ها را به عهده مردم بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
مجمعی که اعلام کرده در جریان انتخاب مربی نبوده 70 نفر باشه یا 7 نفر باشه چه فرقی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
مجمعی که اعلام کرده در جریان انتخاب مربی نبوده 70 نفر باشه یا 7 نفر باشه چه فرقی میکنه؟
آخرین اخبار