همزمان با نهمین روز دهه فجر پردیس سینمایی امید طبس با ظرفیت حدود ۲۸۵ نفر کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، کلنگ پردیس سینمایی امید طبس با ظرفیت حدود ۲۸۵ نفر و با هزینه‌ای بالغ بر ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان همزمان با نهمین روز دهه فجر کلنگ رنی شد. 

نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: پروژه ساخت این پردیس سینمایی  با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگی منطقه و عمومی سازی دسترسی فرهنگی،  کلنگ زنی شد.

او  در مراسم کلنگ زنی پروژه پردیس سینمایی طبس این اتفاق را یک رویداد مهم در حوزه فرهنگ و هنر منطقه دانست و افزود: شهرستان طبس با پیشینه گسترده و وسیع فرهنگی به عنوان یکی از بستر‌های مهم فرهنگی در شرق کشور است و باید کمک کنیم این برند و شناختگی پیش از پیش گسترش یابد.

نبی زاده  با بیان این که پروژه‌های سینمایی امید حدود ۱۷ پروژه در کل کشور است که طبس نیز یکی از آن‌ها است ادامه داد: آنچه در انجام این پروژه‌ها بسیار مهم است سرعت به بهره برداری رسیدن آن است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم به این مهم برسیم.

شهردار طبس در حاشیه این مراسم گفت: این سینما در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر با زیربنای ۷۰۰ متر ساخت خواهد شد و متشکل از سه سالن با ابعاد و ظرفیت‌های ۱۳۰، ۹۰ و ۴۵ نفره خواهد بود.

بهارستانی با اشاره به اینکه  برای ساخت این پردیس سینمایی ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده است گفت:  با ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان سینمایی کشور، ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها و یک میلیارد آورده شهرداری طبس، نیمی از هزینه آن تامین شده است.

او  با بیان اینکه امیدواریم برای تامین ۲ میلیارد باقیمانده هزینه‌ها بتوانیم از کمک شرکت زغالسنگ و معادن بهره‌مند شویم اظهار کرد: کمک‌های بلاعوض احداث پردیس سینمایی تنها تا پایان سال مالی ۹۸ قابل پرداخت خواهد بود .

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار