از ۴۲ معدن گناباد، تعداد ۱۱ معدن، به دلایل مختلف و با نظر کارشناس ناظر سلب صلاحیت شدند.

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ۱۱ معدن گناباد در لیست معادن سلب صلاحیت شده قرار می‌گیرند که بعد از طی مراحل قانونی این معادن با شرایطی به بهره‌برداران جدید واگذار می‌شوند.

او ادامه داد: در گناباد ۴۲ معدن داریم که از این تعداد، ۲۱ معدن فعال هستند؛ ۱۰ معدن به صورت نیمه فعال و تعداد ۱۱ معدن نیز به دلایلی سلب صلاحیت شده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: با فعال شدن ۱۱ معدن سلب صلاحیت شده و واگذاری به بهره‌برداران جدید، زمینه اشتغال برای ۱۱۰ نفر فراهم می‌شود.

ایزدی با اشاره به نقش معادن در توسعه اقتصادی گناباد افزود: در حال حاضر برای تعداد ۲۷۵ نفر به صورت مستقیم در بخش معدن اشتغال‌زایی داشته‌ایم و حداقل حدود ۲۷۰ نفر دیگر نیز به صورت غیر مستقیم و در بخش‌های حمل و نقل، خدمات، امور فنی و تعمیرات مشغول به کار هستند.

او در ادامه کمبود واحد‌های فرآوری را از جمله مشکلات بخش معدن گناباد برشمرد و تصریح کرد: میزان استخراج سالیانه معادن گناباد چیزی حدود ۵۱۰ هزار تن است که در حال حاضر تنها ۵۵ درصد آن در گناباد فرآوری می‌شود و بقیه مواد خام، برای فرآوری به شهر‌های دیگر فرستاده می‌شود. افزایش واحد‌های فرآوری می‌تواند نقش به سزایی در پویای اقتصادی معادن گناباد داشته باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی فعلی، معادن گناباد وضعیت قابل قبولی دارند، گفت: معادن گناباد بیشتر از نوع کانی غیر فلزی هستند و با توجه به اینکه گناباد ظرفیت استخراج کانی‌های فلزی را نیز دارد و ارزش اقتصادی معادن فلزی بالاست، برای رونق چرخه معادن در گناباد، به دنبال اکتشاف معادن فلزی از جمله مس، سرب، آهن، منگنز و… هستیم که در این زمینه ۱۴ نقطه به عنوان نقاط امید بخش شناسایی شده است.

انتهای پیام: ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.