با هرگونه تخلف در انتخابات به شدت برخورد خواهد شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و انتخابات بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات انتخابات تاکید کرد.

به گزارش علی دارینی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان، در حاشیه چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: با گذر از مرحله قبل از انتخابات به حین انتخابات و بعد از انتخابات، اقدامات پیشگیرانه و قضایی هم ماهیت خود را تغییر می‌دهد. امید است با مصوبات این جلسات، در کنار مشارکت جدی مردم و رقابت سالم کاندیدا‌ها، در فضای امن بتوانیم  انتخابات  سالم برگزار کنیم. 

او با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین از جانب کاندیداها افزود: مردم هم در کنار حضور فعال، به انتخاب اصلح هم اهمیت بدهند. زیرا مجلس کارا قوانین کارا تصویب می‌کند و قوانین کارا زیرساخت‌های کشور را درست می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان تصریح کرد: تصوربرخی از کاندید‌ها این است که اگر تخلفی مرتکب بشوند، در صورت عدم کسب رای، با تخلفاتشان برخورد جدی نمی‌شود و فقط به تذکر اکتفا می‌شود، اما صراحتا می‌گویم زمان وقوع جرم مهم است و طبق قانون ما، تا یک سال این جرایم قابل پیگیری است. اگر مصلحت ایجاب می‌کند در این زمان خاص به جرایم رسیدگی نشود، ب معنی منتفی شدن تخلفات و جرایم نیست؛ و جدا از رای آوردند یا نیاوردن، دستگاه قضایی بعد از اتمام فرایند انتخابات حتما به جرایم رسیدگی خواهد کرد.

محمد شریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان هم در این جلسه گفت: قطعا با تخلفات در انتخابات به شدت برخورد خواهد شد. نماینده‌ای که از ابتدا قانون گریزی کند، قابل اعتماد نیست.

 او اظهار کرد: صحبت کاندیدا‌ها در مورد رزومه خودشان، هرگونه سخنرانی افراد دیگر در مورد کاندید‌ها و فعالیت‌های اینچنین تبلیغات محسوب می‌شود و خارج از زمان تعیین شده، ممنوع است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.