برگزاری جشنواره غذای سنتی در هریس

جشنواره غذای سنتی درهنرستان دخترانه مبین دانش هریس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جشنواره غذا‌های سنتی و محلی شهرستان هریس به مناسبت ایام دهه فجر با حضور مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و همچنین اولیاء درهنرستان مبین دانش هریس برگزارشد.

پرتوی مدیر جهاد کشاورزی هریس دراین جشنواره گفت: آشنایی دانش‌آموزان با غذا‌های سنتی شهرستان و تشویق دانش‌آموزان به مصرف غذا‌های سنتی و سالم را می‌توان از جمله اهداف برگزاری جشنواره غذا‌های سنتی و محلی در مدارس هریس برشمرد.

او افزود: توجه به سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در همین راستا با برگزاری جشنواره غذا، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به تغذیه سالم تشویق می‌شوند تا بدین‌وسیله از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان پیشگیری شود.

جشنواره غذا‌های سنتی و محلی هریس به همت اولیاء، مدیران و مربیان و با تعامل دانش‌آموزان در مدارس برپا می‌شود تا با این اقدام نقش مهم تغذیه سالم در سلامت جامعه برای دانش‌آموزان بیان شود.

از دیگر اهداف برپایی جشنواره غذا‌های سنتی و محلی هریس می‌توان به جلوگیری از مصرف غذا‌های فست‌فودی و افزایش استفاده از محصولات سالم و ارگانیک در بین خانواده‌ها اشاره کرد.

بیش از ۳۸ نوع غذای سنتی توسط دانش آموزان دختر این شهرستان در این جشنواره پخت و پز شده است و به ۱۰ نفر از برگزیدگان جشنواره مزبور جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.