رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از کشف و توقیف۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: در پی گزارش همیاران طبیعت مبنی بر تردد یکدستگاه وانت تویوتا حامل زغال چوب در محور ارتباطی حوزه گاران نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

او اضافه کرد: ماموران با مشاهده خودروی وانت دستور توقف داده و در بازرسی از آن ۷۰ کیسه زغال قاچاق به وزن ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم که از قطع و سوزاندن چوب درختان جنگلی منطقه تولید شده و روانه بازار بود، کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: خودروی توقیف شده همراه با محموله به محوطه اداره منابع طبیعی منتقل و پرونده آن پس از تکمیل مراحل اداری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: در سال جاری اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با قاچاق زغال و چوب درختان جنگلی و همچنین حضور یگان‌های حفاظتی و استفاده از توان و مشارکت مردم و دوستداران مناطع طبیعی در حفاظت از عرصه‌ها از مهمترین عوامل مبارزه با قاچاقچیان چوب و زغال در این شهرستان است.

محمودی ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان چوب و زغال افزود: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال با قطع درختان جنگلی اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد خواهد شد و اشد مجازات از سوی مراجع قضایی در انتظار آنان است.

او حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تاکید کرد: مردم فهیم و طبیعت دوست، گزارش قطع درختان جنگلی، زغال گیری از درختان جنگلی و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به واحد حفاظت پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی شود که با این اقدامات با همیاری هم گامی سبز برای حفاظت از این امانت الهی برداریم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: قاچاق ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.