مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت نایب‌رئیس الحشدالشعبی عراق و فرمانده بزرگ ایرانی که در حمله تجاوزکارانه آمریکا به شهادت رسیدند، در بغداد آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العراقیه، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت ابومهدی مهندس و حاج قاسم سلیمانی، فرماندهان شهید مقاومت، در بغداد آغاز شد.

سازمان الحشد الشعبی عراق این مراسم را به پاس بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهانشان برگزار کرد.

در این مراسم فالح الفیاض، رئیس سازمان نیروهای مردمی عراق، به ایراد سخنرانی پرداخت و از جایگاه این شهدا و نقش آنان در بیرون راندن تروریست‌ها از عراق تمجید کرد و گفت جنایت ترور این فرماندهان شهید، جنایت در حق عراق و حاکمیت ملی آن است.

او در این مراسم گفت: ”اینجا جمع شده‌ایم تا از دست دادن فرماندهان پیروزی مبارک خود را تسلیت بگوییم، پیروزی که با شهادت هزاران نفر از نیرو‌های بسیج مردمی، نیرو‌های مسلح، پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم و عموم ملت بزرگوار عراق و همچنین آن‌هایی که در رویارویی با دشمن انسانیت، داعش، به کمک ما شتافتند، به ثمر نشست“.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در ادامه افزود: ”ملت عراق نیز با حضور گسترده در مراسم تشییع شهدا، وفاداری خود را به آنان و فرماندهان پیروزی بزرگ نشان داد. با وجود تظاهرات مردم برای مقابله با فساد و درخواست‌ها برای اصلاح، ملت ما از جنایت بزرگی که در نزدیکی فرودگاه بغداد در حق فرماندهان پیروزی روی داد، غافل نشد. آن اتفاق، جنایتی در حق بشریت، در حق عراق و در حق حاکمیت ما و دفاع از مردم و ارزش‌های ما بود.»

الفیاض اضافه کرد: مرجعیت دینی نیز در همان ابتدا این جنایت را محکوم کرد و مردم نیز صدای رسایی داشتند و مبارزه با فساد و طلب اصلاح و نفوذ برخی برای منحرف کردن آگاهی مردم از منافع واقعی خود، آن‌ها را غافل نکرد. خون این فرماندهان، باعث افزایش آگاهی و درک مردم شد و این چیزی است که اشرار هنگام دست زدن به جنایت خود، آن را درک نمی‌کردند.

او در ادامه گفت: عقیده دارم آن کسی که دست به این جنایت زد، از درایت و حکمت بی‌بهره بود, زیرا تحریک و برانگیختن ملت‌ها کار بزرگی است و همین اتفاق برای ملت عراق افتاد. همچنین امروز شاهد مطرح شدن معامله قرن در همان چارچوب هستیم، یعنی برای برانگیختن احساسات صد‌ها میلیون نفر. ممکن است فردی فریفته شود تا در این راه گام بردارد, اما باید عواقب و پیامد‌های برانگیختن احساسات ملت‌ها و دست‌کم گرفتن واکنش‌هایشان را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار