مرد شیاد که با همدستی خانواده‌اش و به بهانه کمک به نیازمندان از زنان سالخورده کلاهبرداری و سرقت می‌کرد توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیونی به بهانه کمک به نیازمندانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل مرداد سال‌جاری شکایت‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و سرقت از بانوان سالمند به پلیس رسید که در همه سرقت‌ها دو مرد و یک زن با خودرو‌های مدل بالا و با ظاهری آراسته در سطح شهر و بخصوص اطراف مساجد و اماکن مذهبی از زنان سرقت کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اعضای این باند پس از شناسایی سوژه هایشان به آن‌ها نزدیک می‌شدند و خود را فردی نیکوکار معرفی می‌کردند، سپس با نشان دادن یک نایلون مشکی که حاوی مقداری لباس و دلار بود از آن‌ها درخواست می‌کردند تا لباس‌ها را به نیازمندان برسانند و پس از جلب اعتماد مالباختگان به آن‌ها می‌گفتند، چون از خارج کشور آمده‌اند و طلای ایرانی را نمی‌شناسند از آن‌ها می‌خواستند طلاهایشان را نشان دهند تا شماره عیار آن را یادداشت کنند و پس از آن هم طلا‌ها را داخل نایلونی می‌ریختند که ته آن سوراخ بود و همان نایلون را به صاحبش می‌دادند و می‌رفتند، اما دقایقی بعد قربانیان متوجه می‌شدند که طلاهایشان سرقت شده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در برخی شکایت‌ها وقتی متهمان موفق به فریب سوژه نمی‌شدند با توسل به زور و تهدید اقدام به سرقت طلای آن‌ها می‌کردند که با توجه به سرقت‌های متعدد با این شیوه در شهر تهران و برخی شهرستان‌ها کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی برآن شدند تا با ایجاد تیم ویژه‌ای موضوع را پیگیری کنند و در اقدامات پلیسی تصاویر یکی از متهمان به‌نام رضا ۳۶ ساله که از مجرمان سابقه دار بود به‌دست آمد. در بررسی‌های بعدی مشخص شد همدستان رضا خانواده وی هستند و با تشکیل باند خانوادگی اقدام به کلاهبرداری و سرقت‌های سریالی کرده‌اند. با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران رضا در نازی آباد شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. مأموران در بازرسی از محل دستگیری این متهم دو دستگاه خودروی مزدا۳ و جک s ۵ به همراه مقادیری طلا و پول‌های تقلبی کشف کردند. رضا پس‌از انتقال به پایگاه هشتم عنوان کرد: حدود دو سال است به همراه خانواده‌اش در شهر‌های تهران – اسلامشهر – شیراز – اصفهان و... به این شیوه حدود ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری و سرقت کرده‌اند. گفتنی است تاکنون ۱۸ تن از مالباختگان با مراجعه به پایگاه هشتم و مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده‌اند و متهم به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی شاکیان احتمالی و دستگیری سایر همدستانش در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.