الکساندر زاسپکین از ترور فرمانده سپاه قدس از سوی نیرو‌های آمریکایی انتقاد کرد.

سفیر روسیه: ترور ژنرال قاسم سلیمانی یک جنایت ضدانسانی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان، ترور فرماندهان مقاومت را جنایت ضد انسانی توصیف و اعلام کرد: این اقدام به آغاز روند خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه منجر شده است.

زاسپکین با محکومیت ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد این جنایت منجر به آغاز خروج آمریکا از سوریه و عراق شده است. این ترور یک جنایت ضد انسانی است. پیروزی بر تروریسم هدف اساسی و راهبردی ما در سوریه است.

الکساندر زاسپکین پیشروی ارتش سوریه در ادلب را تأیید کرد و افزود: آمریکا نقش انسدادی در همه پرونده‌های منطقه بازی می‌کند و بر دستور کار‌هایی تکیه دارد که همراه با منافع ملت‌ها نیست.

وی درباره معامله قرن هم گفت: این طرح در تناقض با قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت است و اجرایی نخواهد شد، زیرا ملت فلسطین آن را نخواهد پذیرفت.

سفیر روسیه در لبنان بر حمایت از دولت جدید به نخست‌وزیری حسان دیاب تأکید کرد و گفت: دولت حسان دیاب، دولتی قانونی است که طرحی خوب برای نجات کشور ارائه کرده و خواستار ارتباط با همه است. اقتصادی غیرتولیدی باعث شده امور مالی، نقدی و اقتصادی در لبنان به این وضعیت برسد.

سعد حریری، نخست‌وزیر سابق از روسیه درخواست کرده بوده برای حل وضعیت فعلی، اعتبار بانکی در لبنان باز کند. این پیشنهاد از سوی روسیه در حال بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار