رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از احداث ۳ واحد تولید شکر از چغندرقند در شهرستان‌های دزفول و شوش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به پیگیری پروژه تولید شکر از چغندرقند در استان گفت: ۳ پروژه در شهرستان‌های دزفول و شوش در حال پیگیری است که با اجرای آن‌ها علاوه بر افزایش تولید شکر در استان، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

او به پروژه احداث یک کارخانه تولید شکر در شهرستان دزفول اشاره کرد و بیان داشت: این کارخانه با توانایی تولید ۱۰ هزار تن شکر از چغندرقند جزء کارخانه‌های بسیار خوب برای استان خوزستان به شمار خواهد رفت.

نظری در ادامه افزود: این کارخانه اکنون در مرحله‌ای است که دستگاه‌های آن در حال حمل به کشور هستند و روند اجرای آن پس از رسیدن دستگاه‌ها به کارخانه در مراحل نهایی قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه کار تخصیص اعتبارات آن از صندوق توسعه ملی انجام شده است و مساله‌ای در بحث اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آن وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص ۲ کارخانه دیگر اظهار داشت: مقرر شده این کارخانه‌ها در شهرستان شوش احداث شوند تا علاوه بر بحث اشتغال، استان را به سمت خودکفایی در بحث تامین شکر سوق بدهند.

به گفته این مقام مسئول، زمین موردنیاز برای ساخت این ۲ واحد تولیدی شکر از چغندرقند مشخص و تامین شده است تا پس از تامین اعتبارات نسبت به ساخت این واحد‌ها اقدام شود.

امیرحسین نظری تصریح کرد: این ۲ واحد ۱۲ هزار تنی شکر از چغندرقند در شوش هم اکنون در انتظار مصوبه صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار