وزیر امور خارجه آمریکا از پیشرفت‌ های مهم در مذاکرات صلح افغانستان خبر داد.

پمپئو: پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای در مذاکره با طالبان به دست آمده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

پمپئو در این تماس تلفنی درباره گفتگوهای جاری میان آمریکا و طالبان به اشرف غنی گزارش داد.

وی اظهار داشت: پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای در خصوص کاهش پایدار خشونت که منتج به آتش‌بس شود به وجود آمده است.

رئیس جمهور افغانستان نیز با ابراز خرسندی از این موضوع تاکید کرد که موضع اصولی جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص صلح در حال ثمره دادن است.

اشرف غنی تصریح کرد که هدف اصلی اش قطع خونریزی و افغان کشی است و اکثریت مطلق افغان‌ها بر صلح اجماع دارند.

وی افزود: برای به دست آوردن این هدف، تدبیر، جرئت، رهبری و مدیریت در داخل افغانستان وجود دارد و گام‌های بعدی این روند توسط دولت جمهوری اسلامی افغانستان به وجه احسن مدیریت خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا همچنین به صورت تلفنی با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان درباره روند صلح این کشور گفتگو کرد.

پمپئو در این گفتگو نیز از پیشرفت‌ در مذاکرات صلح میان ایالات متحده آمریکا و طالبان در موضوع کاهش خشونت خبر داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این پیشرفت زمینه را برای امضای توافقنامه دوجانبه، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و دست‌يافتن به صلح دائمی فراهم سازد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز ضمن قدردانی از تماس وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که صلح از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان است و مردم ما از پیشرفت در زمینه کاهش خشونت در مذاکرات میان ایالات متحده آمریکا و طالبان استقبال می‌کنند.

عبدالله افزود: از کاهش خشونت به عنوان گامی مهم در راستای زمینه‌سازی برای امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان و آغاز مذاکرات بین الافغانی حمایت کردیم و اکنون نیز از این تحول استقبال و پشتیبانی می‌کنیم.

گفتنی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان هم اکنون در قطر در حال مذاکره با نمایندگان طالبان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
ان شاالله در سیر مذاکرات در حال اجرا با طالبان هواپیمای آمریکایی دیگری در افغانستان سقوط کند تا توافقات محکمتری به دست آید.
آخرین اخبار