بهره برداری از خانه محله دباغی در شیراز

به مناسبت دهه فجر خانه محله دباغی شیراز در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و زیربنای ۸۷۰متر مربع در دو طبقبه بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانه محله دباغی با پیگیری‌های دستگاه‌های متولی امر بازآفرینی شهری درسال ۹۷ کلنگ زنی آن انجام و زمین خانه محله به مساحت ۴۵۰ متر مربع با مشارکت شهرداری شیراز (منطقه دو) به اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت واگذار شد.

مهران بهرامی نژاد شهردار منطقه دو شیراز در مراسم افتتاح خانه محله دباغی گفت: خانه‌های محله گامی موثر برای توانمندسازی خانواده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

او، بیان کرد: سه خانه محله شهرداری منطقه دو شیراز در محله‌های کم برخوردار شیخ علی چوپان، دهپیاله (شهرک شهید دوران) و محله پای کتا (شهرک بهار) فعالیت می‌کند و همچنین خانه محله گود شیری که مدتی پیش به بهره برداری رسید تجهیز شده است.

محله دباغی یکی از ده محله اسکان غیررسمی دارای اولویت مداخله کلانشهر شیراز است که بر اساس طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی شیراز نهاد اجتماعی محله برای آن پیشنهاد شده است.

این خانه محله به عنوان نهمین خانه محله افتتاح و دهمین آن خانه محله گلکوب است که برای آن هم زمین با همکاری شهرداری به راه و شهرسازی واگذار و بزودی افتتاح می‌شود.

جمعیتی که در محله دباغی از این سرانه استفاده می‌کنند بیش از پنج هزار نفر است که با توجه به حوزه نفوذ محلی به بخش‌های دیگر محله نیز خدمات رسانی می‌کند و جمعیت بیشتری را از خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و مهارت آموزی خانه محله بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار