رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور:

گوشت‌قرمز نباید بیشتر از ۶۰۰هزار ریال عرضه شود

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت:قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز(گوساله) و گوسفند(تازه) به ترتیب نباید بیشتر از ۶۰۰ هزار ریال و ۷۰۰هزار ریال به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز (گوساله) و گوسفند(تازه) به ترتیب نباید بیشتر از ۶۰۰ هزار ریال و ۷۰۰هزار ریال به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

منصور پوریان افزود: افرادی سودجو، فرصت طلب و دلال با دخالت در بازار گوشت نمی گذارند گوشت با قیمت مناسب و منصفانه که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است عرضه شود و تنها به فکر سود خود هستند.

او گفت: سازمان‌های مسوول بر نظارت قیمت کالا و خدمات باید به وظایف خود عمل کنند و جلوی اجحافی را که به تولیدکننده و مصرف کننده می‌شود بگیرند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه دام سبک و سنگین روی دست تولیدکننده مانده است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به تازگی خرید دام سنگین را به قیمت هر کیلوگرم ۲۷۰هزار ریال شروع کرده و تعاون روستایی  عرضه هر کیلوگرم گوشت قرمز(گوساله تازه) را به قیمت ۶۰۰ هزار ریال آغاز کرده است.

او گفت:هم‌اکنون حدود یک میلیون راس دام سنگین و ۲۰۰هزار راس دام فوق سنگین به صورت مازاد در کشور وجود دارد که دولت باید برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران ، اقدام به خرید دام به صورت تضمینی کند.

پیش‌بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای پایانی سال

پوریان گفت:پیش بینی می‌شود در روزهای پایانی سال قیمت گوشت قرمز با توجه به حجم مازاد دام در کشور و ورود تدریجی دولت برای خرید تضمینی دام سنگین، کاهش یابد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: ذخایر گوشت منجمد در سردخانه‌های کشور نیز درحد مطلوب است و مردم مطئمن باشند قضایای پارسال در توزیع نامناسب گوشت منجمد تکرار نخواهد شد.
پوریان افزود:هم اکنون هرکیلوگرم گوشت منجمد(برزیلی)۳۷۰هزار به دست عامل فروش می‌رسد و به قیمت ۴۰۰هزار ریال توزیع می‌شود.       

او گفت:هیچ محدودیتی در توزیع گوشت منجمد خارجی در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد و همین وفور گوشت منجمد در بازار، درکاهش قیمت گوشت تازه داخلی موثر خواهد بود.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.