حدود ۴ سال است که مردم شهر باغین چشم انتظار ساخت بارگاهی درخور شأن شهدای گمنام هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر دفاع مقدس گفت: متولی ساخت قبور شهدا، خود سفارش دهندگان هستند و بنیاد حفظ فقط متولی دادن شهید است.

او افزود: با پافشاری و درخواست‌های متوالی مسئولان شهر باغین از جمله امام جمعه این شهر مبنی بر اینکه شهر نیاز به شهید گمنام دارد ما نیز با پی گیری و با نظر کارشناسان امر دو شهید را تقدیم این شهر کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گفت: مسئولان درخواست و فرم‌هایی را مبنی بر اینکه خودمان بارگاهی برای شهدا احداث خواهیم کرد امضا کرده اند که هم اکنون مستندات آن موجود است.

مهدوی تصریح کرد: هم اکنون در مجموعه خودمان درخواست ۱۳۵ شهید داریم که متاسفانه هنوز پاسخ قاطعی ندادیم و دلیل آن را همین سهل انگاری درساخت قبور است.

او با بیان اینکه بنیاد حفظ ناظر است نه سازنده، بیان کرد: با این همه ما حاضریم با رایزنی مساعدتی در این زمینه داشته باشیم، اما با این همه مسئولان قدمی بر دارند تا ما نیز کمک کنیم، نه اینکه آن‌ها منتظر باشند که ما کار را تمام کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس تصریح کرد: با این همه ما آمادگی داریم تا با حضور هیئت امنا و مسئولان شهر باغین به نتیجه‌ای مطلوب برسیم.

امام جمعه شهر باغین نیزبیان کرد: طی جلسات گذشته قرار بر این شد که مبلغ ۵۰ میلیون تومان بنیاد حفظ و ۵۰ میلیون تومان نیز مسئولان شهر برای احداث بارگاه شهدای گمنام تقدیم کنند.

اسماعیل زاده گفت: ما نیز جلساتی با فرماندار و مسئولان شهر کرمان و باغین در این زمینه داشتیم و قرار شد با مشارکت همه مسئولان این کار پیش رود.

او با بیان اینکه این شهدا میهمان شهر باغین و امامزادگان عشق هستند، عنوان کرد: از تمامی مردم و خیرین نیز درخواست می‌کنیم که در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

امام جمعه شهر باغین تصریح کرد: ما دائم در تمامی جلسات، روضه‌ها و نماز جمعه بار‌ها از مردم، مسئولان و خیرین درخواست کردیم که به شهدا این میهمانان بزرگ بیشتر بها دهند و در ساخت بارگاه مساعدت کنند، زیرا حضور و وجود آنان باعث پیشرفت و تبرک شهر خواهد بود.

اسماعیل زاده اظهار کرد: البته می‌دانیم که خود شهدا با مناعت طبع و عزتی که دارند برای قرآن و ولایت رفتند، آنان به دنبال گنبد و بارگاه نیستند بلکه ما نیاز به آنان داریم.

اوعنوان کرد: این بار را باید همه بر دارند و نباید تنها متکی به مسئول و یا شخص و یا اداره خاص بود، بلکه مردم همه باید در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

با پی گیری‌های انجام شده توسط امام جمعه وقت حجت الاسلام ابراهیمی در سال ۹۳ و حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه بعد در سال ۹۴ قرار شد دو شهید گمنام در بوستانی جنب کتابخانه موسی ابن جعفر (ع) دفن شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار