سخنگوی صنعت برق گفت: برق ۹۷ درصد مشترکان در استان گیلان وصل شده و پست‌های برق در شبکه قرار گرفته اند.

مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری شبکه برق کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت شبکه برق استان گیلان گفت: از روز گذشته با مساعد شدن هوا و اعزام بالگرد توانیر و ۱۵۰ نیروی عملیاتی از استان‌های همجوار، برخی از شبکه‌های اصلی برق استان گیلان در وضعیت پایدار قرار گرفته است.

او ادامه داد: متأسفانه در پی بارش شدید برف در روز‌های اخیر ۱۹ پست برق استان گیلان از مدار خارج شدند اما در حال حاضر هیچ خاموشی در استان گیلان نداریم و تمامی پست‌های برق به حالت اولیه و در شبکه قرار گرفته اند.

معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به اینکه ۳ درصد مشترکان استان گیلان برق ندارند تصریح کرد:متاسفانه این رقم هم به دلیل مساعد نبودن برخی از راه‌های مواصلاتی و عدم دسترسی به مناطق به طول انجامید که تا امشب  مشکل برق برخی از مناطق صعب العبور هم برطرف می‌شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: در پی بارش‌ها سیم پارگی و یا سقوط دکل بسیار گزارش شده بود که رفع این مشکل باتوجه به شرایط بارش شدید زمان بر بود.

او ادامه داد:توصیه ما به هموطنان این است که از تماس و یا نزدیک شدن به سیم‌های لخت و کابل‌های برق افتاده بر زمین بدلیل بارش شدید خودداری کنند و خوشبختانه تا به امروز گزارشی مبنی بر برق گرفتگی گزارش نشده است.

معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به اینکه کاهش سهمیه گاز سبب افزایش سوخت مایع در نیروگاه‌ها شده است اظهار کرد: اگر مشترکان خانگی در مصرف انرژی به خصوص گاز تا ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، مشکل تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: سوخت مایع شامل گازوئیل و در برخی از نیروگاه‌ها مازوت است که این نوع سوخت‌های جایگزین، سبب افزایش آلودگی محیط زیست می‌شود.

رجبی مشهدی گفت:سرد شدن هوا سبب افزایش مصرف گاز در بخش خانگی می‌شود که این رویه، سهمیه سوخت نیروگاه‌ها را از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش داده است. استفاده از سوخت گاز، آلودگی محیط زیستی کمتری در مقایسه با سوخت مایع دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت برق ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار