اعطا گفت: هر تصمیم مدیریت شهری باید با توجه به سه بعد ایمنی، وضعیت اقتصاد کسبه و هویت پاساژ پروانه انجام شود.

ایمنی، اقتصاد و هویت سه بُعد ضروری پاساژ پروانه استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اعطا عضو شورای شهر تهران در بازدید خود از پاساژ پروانه و جمعه بازار آن در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه فعالیت جمعه بازار پروانه، گفت: جمعه بازار پروانه بیش از دو دهه در حال فعالیت است که در این بازه زمانی به هویتی دست یافته که مردم آن را به بازار صنایع دستی و عتیقه می‌شناسند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چندی است شهرداری تهران درگیر تأمین پارکینگ ساختمان پلاسکوست و به دلیل آنکه پاساژ پروانه در شعاع ۲۵۰ متری ساختمان پلاسکو است، مورد توجه جهت تأمین پارکینگ ساختمان پلاسکو قرار گرفته است و قرار است مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی آن انجام شود.

اعطا با تأکید بر این نکته که ایمنی مهم است، گفت: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پاساژ پروانه باید زودتر مورد توجه مدیریت شهری قرار می‌گرفت، زیرا پس از تجربه ساختمان پلاسکو، شعار کمیته پلاسکو این بود که پلاسکو را فراموش نکنیم.

او ادامه داد: میزان حضور شهروندان در جمعه بازار پاساژ پروانه، جمعه‌ها بالغ به ۲۰ هزار نفر می‌شود که این امر ایمن‌سازی آن را بیش از پیش مهم می‌کند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید تصمیمی درست در این زمینه گرفته شود تا در این شرایط اقتصادی به گونه‌ای عمل نشود که ارتزاق هزار خانوار مشغول به فعالیت در پاساژ پروانه با خطر مواجه شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که پاساژ پروانه دارای ۳ بعد است، گفت: بعد ایمنی، اقتصاد و هویت از ویژگی‌های مهم پاساژ پروانه است و باید بدانیم هویت این پاساژ مطعلق به شهر است و هر تصمیم مدیریت شهری باید در مسیر حفظ این ۳ بعد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.