وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با همتای روس خود خواستار پایان فوری درگیری‌ها در ادلب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خواستار پایان یافتن عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه در ادلب شد.

او گفت: به همتای روس خود گفتم که حملات در شمال غربی ادلب باید فورا متوقف و آتش بسی پایدار حاصل شود.

وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی پس از کنفرانس امنیتی مونیخ گفت با قانونگذاران آمریکایی در این کنفرانس ملاقات کرده است. اوغلو افزود در هر حال واشنگتن برای بهبود روابط با ترکیه باید تلاش کند.

پیشتر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طی سخنانی درباره موضوع ادلب گفت که آنکارا تمایلی برای اشغال بخشی از خاک سوریه و یا الحاق آن به ترکیه ندارد. اردوغان مدعی شد که تنش‌های اخیر در ادلب تنها با عقب‌نشینی ارتش سوریه از بخش‌های معین، میسر است. وی در ادامه از سوریه خواست تا به مرز‌های تعیین شده در توافق سوچی، احترام بگذارد.

استان ادلب سوریه در کنترل طیفی از نروریست‌هاست که «هیئت تحریر الشام» بر آن‌ها تسلط دارد. این گروه تحت هدایت باقیمانده‌های القاعده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه این منطقه را یکی از آخرین پناهگاه‌های تروریسم در کشور جنگ زده سوریه توصیف کرد.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار