مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم بارش برف توام با هوای سرد تا صبح فردا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان است که بطور متناوب تا قبل از ظهر روز سه شنبه (۲۹ بهمن) بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و موجب ابرناکی، کاهش نسبی دما، وزش باد (گاهی تند)، بارش برف و باران و مه خواهد گردید.

او بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و کاهش نسبی دما طی مدت مذکور، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید، در اکثر نواحی شهرستان خلخال و نیز گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان اردبیل کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: توصیه می‌شود در طی این مدت در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه جویی کرده و از سفر‌های غیرضرور اجتناب گردد.

محمدی افزود: تا اواخر وقت چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) از شدت ناپایداری و ابرناکی موقتاً کاسته شده و مجدداً از عصر و شب روز چهارشنبه نفوذ سامانه‌ی بارشی زودگذری به استان اردبیل بر میزان ابرناکی افزوده و در اکثر نواحی استان موجب بارش خفیف باران و برف تا اوایل روز جمعه (۲ بهمن) خواهد شد.

او گفت: از قبل از ظهر روز جمعه (مقارن با انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی) از شدت ناپایداری‌ها و ابرناکی در اکثر نواحی استان اردبیل کاسته می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.