۶۸.۵ درصد ظرفیت سد‌های کرمانشاه پر از آب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد حدود ۵۴۰ میلیون مترمکعبی برای سد‌های استان از ابتدای سال آبی جاری خبر داد و گفت : هم اکنون ۶۸.۵ درصد ظرفیت سد‌های استان پر از آب است.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به حجم یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان کرمانشاه، گفت : اکنون حدود ۹۲۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره شده که معادل ۶۸.۵ درصد ظرفیت سد‌های استان است.

او میزان ذخیره کنونی را برای این فصل مناسب دانست و گفت : به توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای ادامه بارش‌های خوب انجام شده، امیدواریم میزان ذخیره سد‌های استان به ۹۰ درصد هم برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بیشترین ذخیره را نیز مربوط به سدگاوشان اعلام کرد و افزود: امسال هنوز هیچکدام از سد‌های استان در شرایط سرریز قرار نگرفته است.

درویشی درباره آورد سد‌ها در سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۳۹۸ تاکنون) گفت: در این مدت آورد سد‌های استان حدود ۵۴۰ میلیون مترمکعب بوده است.

او با بیان اینکه آبی که اکنون پشت سد‌های استان ذخیره شده عمدتا آب تازه است، گفت: با توجه به ظرفیت سازی مدیریت شده‌ای که برای جلوگیری از وقوع سیلاب انجام دادیم و همچنین مصارفی که خصوصا در فصل تابستان در بخش شرب و کشاورزی از محل ذخیره سد‌ها انجام شده، اکنون آب تازه پشت سد‌های استان ذخیره شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.