رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که آمار ۹ ماهه مرکز آمار استخراج شده، رشد اقتصادی ما با نفت، منفی ۹.۶ و بدون نفت صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که آمار ۹ ماهه مرکز آمار استخراج شده، رشد اقتصادی ما با نفت، منفی ۹.۶ و بدون نفت صفر بوده است؛  میزان سرمایه‌گذاری از استهلاک موجود در سرمایه کم‌تر شده و می‌تواند اختلالات بسیاری مثل کاهش اشتغال را به همراه داشته باشد.

او بیان کرد: مهم‌ترین بحثی که می‌توان در این شرایط مطرح کرد موضوع بهره‌وری است؛ میانگین رشد بهره‌وری در سال‌های گذشته صفر بوده؛ محیط کسب و کار و عامل مؤثر بر آن مثل فساد باید مورد توجه قرار بگیرد که متأسفانه ۱۶ درجه افزایش پیدا است.

خوانساری گفت: میزان تورم تولیدکننده حدود ۶۰ درصد بوده و نسبت به میزان تسهیلات تولیدکننده‌ها با ۲۴ درصد افت مواجه بوده‌اند.

رئیس اتاق تهران بیان کرد: حدود ۱۰ ماه است که چندین هزار خودرو و اقلام بسیاری در گمرک باقی می‌ماند که با تأخیر در تصمیم‌گیری از بین می‌رود؛ فشار‌هایی که به واحد‌های تولیدی وارد می‌شود باید رفع شده و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه قرار بگیرد.

او درباره آلودگی هوا گفت: مؤسسه تحقیقات انرژی جهانی گزارشی را منتشر کرده که روزانه ۸ میلیارد دلار هزینه به دنیا تحمیل می‌شود.

خوانساری تصریح کرد: نگاهی که در جامعه نسبت به بخش خصوصی وجود داشت، نگاه چندان مثبتی نبوده و در سال گذشته با فعال شدن در رسانه‌ها، پیگیری مسئولیت اجتماعی مثل راه‌اندازی بیمارستان بازرگانان، فعال شدن در فضای مجازی و موارد از این قبیل اقداماتی برای بهبود شرایط انجام شده است.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار