رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان گفت: از مجموع ۲۵ فرآیند انتخاباتی، ۲۳ مورد الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   کامبیز پورسیف رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان ایجاد شده و درخواست این امر نیز به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال شد.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه با این پیشنهاد استان موافقت نشد اخذ رای و شمارش آرا در روز انتخابات همانند سایر استان‌ها به صورت دستی و صورت جلسه‌های تجمیعی و احراز هویت رای دهندگان نیز الکترونیکی خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنها تفاوت این دور از انتخابات با آخرین دوره برگزار شده این است که احراز هویت تمامی داوطلبان به صورت الکترونیکی انجام شده است.

پورسیف همچنین با اشاره به انجام تست‌های آزمایشی از وضعیت زیرساخت ارتباطی شعب اخذ رای لرستان گفت: برای هر فرمانداری سه و هر بخشداری ۲ بست مستقل برای دسترسی به سامانه انتخابات ایجاد شده که این یک اقدام کم نظیر در سطح کشور است.

تعداد کل ثبت نام شدگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان لرستان ۴۰۸ نفر بودند که از این تعداد با تغییر حوزه انتخابیه و جابجایی هشت نفر به این ترتیب که پنج نفر وارد استان، ۲ داوطلب خارج و یک نفر داخل استان موافقت شد.

تعداد نامزد‌های انتخاباتی که تاکنون در این استان انصراف داده اند ۵۹ نفر به تفکیک شهرستان‌های خرم آباد وچگنی ۱۵ نفر، بروجردهفت، الیگودرز پنج، کوهدشت ورومشکان ۶، دورود وازنا ۹، دلفان وسلسله ۱۶ و پلدختر یک نفر اعلام شده است.

در حال حاضر در شهرستان‌های خرم آباد وچگنی ۵۷ کاندیدا، بروجرد۳۵، الیگودرز۱۸، کوهدشت ورومشکان ۳۷، دورود و ازنا ۲۲، دلفان وسلسله ۱۲ و پلدختر ۲۴ نفر فعالیت‌های تبلیغاتی خود را دنبال می‌کنند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.