تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس با نزدیک شدن به روز‌های پایانی زمان تبلیغات شدت گرفته است و بسیاری از نامزد‌ها از روش‌های غیرمعمول برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، انتخابات مجلس یکی از مهمترین انتخابات‌های سرنوشت ساز در مسیر قانون گذاری، توسعه و پیشرفت کشور به شمار می‌رود.

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۰ دوره انتخابات مجلس برگزار شده است.

استان چهارمحال و بختیاری با جمعیت ۹۶۰ هزار نفری، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

این استان دارای چهار حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا، حوزه انتخابیه بروجن، حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد و حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان است.

استفاده از روش‌های عجیب تبلیغاتی کاندیدا‌ها در چهارمحال و بختیاری

شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و ۷۳ نفر برای نشستن بر چهار صندلی مجلس رقابت می‌کنند.

روند تبلیغات کاندیدا‌ها از چهارشنبه شب هفته گذشته آغاز شده و تا بامداد روز پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

هم اکنون تنور انتخابات در این استان با آغاز تبلیغات نامزد‌ها روز به روز در حال داغ شدن است و نامزد‌ها از تمام توان خود برای معرفی بیشتر خود در حال استفاده هستند.

نامزد‌های انتخابات مجلس در این دوره از انتخابات از روش‌هایی برای انتخابات استفاده می‌کنند که در انتخابات گذشته کمتر به آن توجه شده بود.

بهره گیری از فضای مجازی برای تبلیغات

فضای مجازی یکی از مهمترین از مکان‌هایی است که بسیاری از نامزد‌ها برای تبلیغات خود برگزیده اند و سرمایه گذاری قابل توجهی برای تبلیغات در آن انجام داده‌اند.

فضای مجازی و بهره گیری از آن برای تبلیغات در حالی در انتخابات امسال مورد توجه قرار گرفته است که در انتخابات سال‌های گذشته به این امر کمتر توجه شده بود.

حامیان این نامزد‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با بهره گیری از تمام روش‌ها و راه‌ها در حال جذب اعضا و افزایش تعدادی اعضای گرو‌های خود هستند تا با اعلام آمار گرو‌های خود بیان کنند که چقدر حامی دارند و به نحوی برای نامزد خود محبوبیت بیشتری کسب کنند، اگر چه که بسیاری از این افراد جذب شده در گروه‌ها و کانال‌ها متعلق به استان‌های دیگر است و واقعی نیستند.

در بسیاری از کانال‌های تبلیغاتی مجازی که این کانال‌ها خود را حامیان نامزد‌ها معرفی کرده اند، شعار‌هایی از طرف نامزد مورد نظر مطرح می‌شود که مشخص نیست که آیا این شعار‌ها واقعی هستند و از طرف نامزد مورد نظر مطرح شده است یا از طریق حامیان برای جذب مخاطب مطرح شده است.

با این حال برخی از نامزد‌ها فقط از طریق فضای مجازی در حال تبلیغ خود هستند.

بسیاری از نامزد‌ها روش میدانی و سنتی گذشته را در پیش گرفته اند و از این شهر به آن شهر و از این روستا به آن روستا با کاروانی از حامیان خود می‌روند و در مساجد و حسینه‌ها اقدام به سخنرانی می‌کنند.

استفاده از روش‌های عجیب تبلیغاتی کاندیدا‌ها در چهارمحال و بختیاری

استفاده از موسیقی سنتی برای جذب نگاه مردم

برخی از حامیان نامزد‌ها انتخابات مجلس با برپایی موسیقی‌های سنتی از جمله نواختن سرنا و دهل به دنبال جذب نگاه مردم و معرفی بیشتر نامزد انتخاباتی دارند.

بارش برف و بسته بودن برخی محور‌های ارتباطی روستا‌ها در شهرستان کوهرنگ به ویژه منطقه دهستان موگویی کار را برای تبلیغات نامزد‌ها مشکل کرده است.

برخی از نامزد‌ها از تمام توان خود برای ورود به این روستا در حال استفاده هستند تا به نحوی بیان کنند روحیه جهادی دارند و مشکلات این منطقه را در آینده با چنین روحیه‌ای حل می‌کنند.

سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس گفت: برگزاری انتخابات از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در کشور است.

او افزود: مردم به برکت انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت می‌کنند و مردم با حضور در انتخابات نقش مهمی در سرنوشت خود و کشور ایفا می‌کنند.

نامزد‌های انتخابات در فرصت باقی مانده باید برای تبلیغ در مسیر قانون حرکت کنند

موسوی با اشاره به فرصت اندک باقی مانده برای تبلیغات نامزد‌های مجلس، اضافه کرد: نامزد‌های انتخابات در فرصت باقی مانده باید برای تبلیغ در مسیر قانون پیش بروند.

او ادامه داد: دیده بانان در صورت مشاهده اقدامات غیرقانونی داوطلبان همچون تبلیغات غیرقانونی گزارش تخلفات را می‌دهند و این مهم سریعاً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استفاده از روش‌های عجیب تبلیغاتی کاندیدا‌ها در چهارمحال و بختیاری

نامزد‌های انتخابات مجلس در فرصت باقی مانده باید تلاش کنند برنامه‌های اصلی و واقعی خود را به دور از هر بزرگنمایی برای مردم صادقانه بیان کنند و از سردادن شعار‌هایی که انجام آن برای نماینده امکان پذیر نیست، پرهیز کنند.

نامزد‌های انتخابات مجلس در این استان ضمن رعایت اخلاق تبلیغاتی باید در مسیر قانون تبلیغات حرکت کنند تا عدالت نیز در این بخش رعایت شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار