سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی:

انتخابات فرصتی برای بازسازی روحیه ملی است

مرعشی با بیان اینکه انتخابات فرصت بسیار خوبی برای بازسازی روحیه ملی است، گفت: امیدواریم بتوانیم در سه روز آینده موجی را برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی ایجاد کنیم.

انتخابات فرصتی برای بازسازی روحیه ملی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران امروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن) در نشست خبری اظهار کرد: از نظر ما فرصت انتخابات مجلس یازدهم با توجه به شرایط عمومی کشور ویژه است چرا که مردم به دلیل شرایط اقتصادی مشکلاتی دارند. علاوه بر اینکه کشور دچار شرایط اقتصادی بدی است، ما با بی سلیقگی‌های مدیریتی و سیاسی هم مواجه شدیم که مردم را رنجاند و عصبانی کرد که بخشی از آن را پس از گرانی بنزین و در آبان ماه شاهد بودیم.

مرعشی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر تحت‌تأثیر شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد که در طول تاریخ جهان بی سابقه است و هیچ تحریمی با این شدت علیه کشوری انجام نشده است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ما قبل از برجام و پیش از شروع مذاکرات وحشت داشتیم که نکند ایران را به سمت نفت در مقابل غذا ببرند و این یک دغدغه ویژه بود، اما اکنون تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا وجود دارد و شرایط ما بسیار سخت است.

مرعشی گفت: با وجود اینکه تعداد کشته شدگان حوادث آبان بسیار کمتر از آن تعدادی است که در خارج از کشور تبلیغ می‌شود، اما در کشورمان تاکنون کسی مسئولیت اعلام دقیق تعداد کشته شدگان را نپذیرفته و این موضوع را به یکدیگر پاس می‌دهند و افکار عمومی را جریحه دار می‌کنند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: پس از این افت و خیز‌ها فکر می‌کردیم که انتخابات فرصت بسیار خوبی برای بازسازی روحیه ملی است که چنین هم نشد و به نظر می‌رسد که مشارکت حداقلی را در انتخابات خواهیم داشت که امیدواریم بتوانیم در سه روز آینده موجی را برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی ایجاد کنیم.

او ادامه داد: البته در شهر‌های کوچک و به دلیل رقابت محلی از انتخابات استقبال زیادی می‌شود، اما در کلان شهر‌ها این چنین نیست و از آنجایی که سیاست عمدتاً در کلان شهر‌ها شکل می‌گیرد، باید موجی را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ایجاد کنیم.

مرعشی گفت: در ابتدا در میان اصلاح طلبان صف بندی‌های بسیار زیادی برای تهیه لیست وجود داشت که در نهایت ما لیست خود را تنظیم کردیم و مواردی، چون سلامت اخلاقی و اقتصادی، تخصص و تعهد به مجلس و تأکید روی معیار‌های اصلاح طلبی از جمله نکات مهمی بود که در تهیه لیست مورد توجه قرار دادیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: امروز می‌خواهیم اعلام کنیم که ضمن احترام به همه هم پیمانان در جریان اصلاحات چه کسانی که لیست دادند و چه کسانی که لیست ندادند، ما پیروزی لیست کارگزاران را پیروزی کل جریان اصلاح طلبان تلقی می‌کنیم، اما شکست را فقط خودمان می‌پذیریم.

مرعشی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه شائبه‌هایی درباره اختلاف میان حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه به ویژه اختلاف میان جهانگیری و واعظی در دولت مطرح است، تصریح کرد: ما با اعتدال و توسعه به عنوان حزب مشکلی نداشتیم بلکه با پاره‌ای از سیاست‌ها مشکل داشتیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به لیست حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در لیست ما افراد مختلفی از احزاب اصلاح طلب وجود دارد به گونه‌ای که از حزب اعتدال توسعه ۳ نفر، از مجمع فرهنگیان ۲ نفر، از حزب اسلامی کار ۲ نفر، از خانه کارگر ۲ نفر، از حزب ندای ایرانیان ۲ نفر و از نزدیکان حزب اتحاد ملت یک نفر و همچنین از مجمع روحانیون مبارز هم نفراتی را در لیست خود قرار دادیم و تلاش ما از ابتدا این بود که لیست مان حداکثری باشد.

مرعشی با بیان اینکه ما از ابتدا این مسئله را قبول نداشتیم که خود را مقید کنیم تا احزاب تازه وارد هم در لیست نهایی کاندیدا داشته باشند، افزود: ما در انتخابات ۱.۳ لیست داریم و ۲۰ نفر از کاندیدای ما تقریباً در لیست‌های مخلتف مشترک هستند و در سرلیستی هم اختلافی میان ما وجود ندارد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان بجز تهران فقط ۴۰ کرسی در سراسر کشور دارند، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که در برخی از حوزه‌های انتخابیه ما از نامزد‌های اصولگرای میانه رو در برابر اعضای جبهه پایداری و همچنین در برابر اصولگرایان تندرو حمایت کردیم و این مسئله نشان دهنده آن است که ما در برخی از نقاط کشور حتی یک گزینه اصلاح طلب هم نداریم.

او بیان کرد: ما در بهترین حالت، یک فراکسیون اقلیت قدرتمند در مجلس یازدهم خواهیم داشت و ذکر این نکته حائز اهمیت است که در برخی از استان‌ها حتی یک کاندیدای اصلاح طلب هم وجود ندارد.

مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس چه کسی است، گفت: گزینه ما برای ریاست مجلس آتی مجید انصاری است و بهتر است که این سوال را از اصولگرایان بپرسید؛ چرا که آنها گزینه‌های متعددی برای ریاست مجلس دارند و افرادی، چون قالیباف، آقاتهرانی، میرسلیم، زاکانی و حاجی بابایی گزینه‌های اصولگرایان برای ریاست مجلس یازدهم هستند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: البته باید این مسئله را هم مد نظر قرار داد که ممکن است فراکسیون‌های دیگری از جمله فراکسیون مستقل هم در مجلس تشکیل شود و انتخاب رئیس مجلس بستگی به شرایط بعد از انتخابات و یارگیری هایمان هم خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار