آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : سمت وسوی آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه باشد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مهارتی، رویکرد امسال این مجموعه را توجه به کیفی‌سازی آموزش‌ها عنوان کرد و گفت : هرچه آموزش‌های مهارتی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، مهارت افراد بالاتر خواهد رفت و همین موضوع احتمال موفقیت افراد را برای حضور در بازار کار بالا خواهد برد.

او گفت : بسیاری از صنایع و واحد‌های تولیدی استان در برخی رشته‌های شغلی نیاز به نیروی کار ماهر دارند و دستمزد بسیار خوبی را هم پرداخت می‌کنند، اما افراد ماهر کمتر پیدا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید براساس ظرفیت‌های شغلی، اقتصادی و... هر منطقه تدوین شود، گفت: یکی از مشکلات اصلی جامعه در ارتباط با مهارت آموزی عدم شناسایی نیازها، خواسته‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف است. به عنوان مثال شهرستانی مثل هرسین در کنار برخورداری از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری، در حوزه صنایع دستی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یا شهرستانی مثل قصرشیرین در کنارهمه ظرفیت‌های خود ظرفیت مرزی بودن هم دارد، لذا باید سمت وسوی آموزش‌های مهارتی در جهت ارتقای توانمندی کارآموزان متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های آن منطقه باشد.

او گفت: آموزش‌های مهارتی باید با نیاز بازار کار استان متناسب باشد، چون آموزش براساس مدرک‌گرایی ضمن بالا بردن توقعات، تأثیر بسیار کمی در اشتغال دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر در دوره‌های مهارتی شرکت کرده‌اند، گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی از ابتدای امسال به میزان ۲.۷ میلیون نفر ساعت آموزش ارائه داده اند و این میزان در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی ۳.۹ میلیون نفر ساعت بوده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.