رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استان اردبیل از حیث وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح مطلوبی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: ملت بزرگ ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی یومم الله ۲۲ بهمن بار دیگر قدرت، اقتدار و پایبندی خود به آرمان‌های شهدا، امام شهدا و تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری را به رخ جهانیان کشاندند.

او در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روز رای گیری انتخابات  مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در سطح استان تعامل و انسجام مناسب و قابل قبولی به لحاظ هماهنگی‌های دستگاه قضایی ما بین دستگاه‌ها و مجریان انتخاباتی وجود دارد و به همین لحاظ شاهد کمترین میزان تخلفات و جرایم در استان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: به منظور پیشگیری، ایجاد هماهنگی و رصد تخلفات ۹ اکیپ قضایی در شهرستان راه اندازی شده که در صورت مشاهده موارد تخلف طبق مقررات برخورد می‌شود.

عتباتی در ادامه از عموم شهروندان خواست تاضمن حضور پرشور خود در انتخابات، در صورت مشاهده هرگونه جرایم و تخلفات سریعاً آن را به مراجع قضایی منعکس کنند.

او تاکید کرد: هرچند رویکرد دستگاه قضایی بر مبنای پیشگیری است، ولی در برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی فارغ از هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی با متخلفان به شدت طبق قانون برخورد می‌شود. چنانچه امروز فی المجلس برای برخی از افرادی که اقدام به نفرت انگیزی و تفرقه افکنی در بین مردم می‌نمودند دستورات قضایی لازم صادر شد تا با این گونه افراد طبق قانون برخورد شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر لزوم اتخاذ رویکرد‌های پیشگیرانه در مقابله با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.

یوسف خدادادی در ادامه ضمن تشریح جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: مسلماً هر امری که خلاف قانون، شرع و اخلاق باشد جزء آسیب‌ها و جرایم انتخاباتی است؛ لذا برخی از موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در اعتماد و رضایتمندی مردم است یکی از این موضوعات، بحث قوم گرایی، طایفه گرایی، محلی و منطقه گرایی است. یقیناً هر جا که این موارد مطرح شود معیار‌های اصلی و شایسته سالاری از بین خواهد رفت و به طبع آن عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی برای منطقه رقم خواهد خورد.

او خرید و فروش آرا، سوء استفاده از امکانات دولتی و جایگاه دولتی، تخریب، شایعه، اهانت و توهین و راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی را از دیگر جرایم تخلفات انتخاباتی عنوان نمود که دستگاه گاز‌هایی با هماهنگی مراجع انتظامی و اطلاعاتی بهجت به عنوان ورود پیدا کرده و با مجرمان و متخلفان که به قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.