کارشناس داوری کشورمان گفت: تیم داوری کره‌ای از نظر فنی در حد و اندازه‌ای نبود که بتواند دیدار تیم‌های استقلال و الاهلی را قضاوت کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نوذر رود نیل کارشناس داوری کشورمان در مورد گل مردود استقلال در دیدار مقابل الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: درست است تیم داوری کره از نظر بدنی خوب بود، اما به لحاظ فنی در حد و اندازه بازی نبود. دقیقه ۲۵ بازیکن شماره پانزده الاهلی به دلیل رفتار غیر ورزشی باید اخراج می‌شد نه اینکه اخطار بگیرد. جریمه رفتار غیر ورزشی اخراج است.

او گفت: هر ۲ پنالتی که در این بازی گرفته شده بود باید تکرار می‌شد. گلی که استقلال در دقیقه ۸۸ زد بسیار عالی بود. این گل بهترین گلی بود که من در این مدت در آسیا و یا حتی ایران دیدم. طیق قوانین آفساید، بازیکن جلوی دید دروازه بان را نگرفته بود و این گل آفساید نبود. به قدری توپ مستقیم بود که حتی دروازه بان واکنشی نسبت به این توپ نشان نداد و این اشتباه تاثیر گذار تیم داوری کره بود.

اگر VAR بود نتیجه بازی تغییر می‌کرد

رود نیل درباره اینکه در بازی‌های حساس آسیایی VAR (کمک داور ویدئویی) نداریم گفت: نمی‌دانم چرا در بازی‌های حساسی که با تیم‌های عربی داریم از VAR استفاده نمی‌شود VAR نه تنها برای تیم ما بلکه برای همه تیم‌ها می‌تواند موثر باشد. اگر VAR در این بازی بود قطعا نتیجه تغییر می‌کرد. مطمئن باشید این تیم داوری محروم خواهد شد.

داور نمره قبولی نمی‌گیرد

او در ادامه درباره نمره‌ای که به تیم داوری این بازی می‌دهد گفت: من نمره قبولی به داور نمی‌دهم. در قوانین بین المللی داریم که اگر داوری نود دقیقه سوت عالی بزند و فقط یک سوت اشتباه و تاثیرگذار بزند، نمی‌تواند نمره قبولی بگیرد. این موردی است که قانون می‌گوید نه من. تنها جریمه‌ای که برای داور مسابقه در نظر گرفته می‌شود این است که از چند بازی محروم می‌شود.

رود نیل درباره اینکه داور در صحنه گل مردود استقلال از قصد آفساید اعلام کرد گفت: نمی‌توانم این را قبول کنم. در بازی‌های قبلی استقلال با تیم‌های عربی داور‌ها از کشور‌های حوزه خلیج فارس بودند. من تنها پیشنهادی که دارم این است که برای مسابقاتی که بین تیم‌های ایرانی و عربی برگزار می‌شود داور از کشور‌های حوزه خلیج فارس انتخاب نکنند. این موضوع باعث می‌شود بازیکنان عرب به راحتی با داور صحبت کنند. در بازی‌های قبلی داور باید ۲ - ۳ اخطار به بازیکنان حریف می‌داد، اما این کار را نکرد. متاسفانه بعد از چندبازی دوباره داور عرب برای مسابقه استقلال - الاهلی گذاشتند. این داور‌ها جوان هستند و تجربه‌ی کافی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار