فرماندار زهک:

حجم آب ورودی رودخانه هیرمند به سیستان کاهش یافت

فرماندار زهک گفت: حجم آب ورودی رودخانه هیرمند به منطقه سیستان که از ۲ روز گذشته افزایش یافته بود هم‌اینک روند کاهش به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا اربابی  فرماندار زهک  اظهار داشت: این مقدار آب ناپایدار بوده و دبی مشخصی ندارد، اما برنامه‌ریزی در خصوص ورود هرگونه سیلاب توسط ستاد مدیریت بحران زهک انجام شده و برای مواجهه با هرگونه سیلاب احتمالی آمادگی کامل وجود دارد.

او با بیان اینکه ورود آب به منطقه سیستان از حدود یک ماه قبل آغاز شده است افزود: در اوج سیلاب که ۲ روز گذشته بود ارتفاع آب در ورودی مرز ایران با افغانستان در شهرستان زهک به ۲ متر نیز رسید.

فرماندار زهک گفت: سیلاب اخیر به صورت دشمال وارد منطقه سیستان شد و به خوبی در کانال‌ها و تالاب بین‌المللی هامون در حال هدایت است.

او بیان کرد: سیلابی که از رودخانه هیرمند وارد منطقه سیستان شده ناشی از بارندگی در مناطق بالادست افغانستان بوده که به اصطلاح دشتمال گفته می‌شود و به هیچ عنوان حقابه ایران محسوب نمی‌شود.

اربابی از مردم خواست تا از نزدیک شدن به رودخانه سیستان، کانال‌های منشعب و نهر‌ها خودداری کنند.

اوبا اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران زهک در آمادگی کامل بسر می‌برد گفت: ماشین آلات سنگین برای کنترل سیلاب احتمالی به منطقه سیستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار زهک اظهار داشت: نقاط حساس در شهرستان زهک شناسایی شده و در صورت ورود احتمالی سیلاب ماشین آلات سنگین به مناطق مورد نظر اعزام منتقل خواهند شد.

او با بیان اینکه نقاط حساس در زهک در مقابل سیلاب احتمالی ایمن سازی شده است گفت: محله گریگچ که یکی از نقاط بحرانی در هنگام وقوع سیلاب بود به صورت اصولی ایمن سازی شده است.

اربابی بیان کرد: همچنین نقاط حساس کانال‌ها و رود شهر نیز لایروبی شده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

او گفت: رودخانه نیتک که یکی از نقاط حساس منطقه سیستان در هنگام ورود سیلاب بود نیز در حال لایروبی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار