شاکرمی بر ضرورت اولویت قراردادن موضوع صیانت و سلامت نیروی کار توسط دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های صنفی تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین همایش ملی بهداشت کار با تاکید بر اولویت قراردادن موضوع صیانت و سلامت نیروی کار توسط همه دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های صنفی خاطر نشان کرد: باید نگرش‌ها به موضوع ایمنی و بهداشت کار متناسب با شرایط جدید و تغییر فرآیند کار از نگرش سنتی به نگرش نوین تغییر پیدا کند و این امر از طریق اقدامات فرهنگی ممکن است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی گفت: باید با آموزش‌های نوین و توسعه مشارکت شرکای اجتماعی برای تحقق این امر از همه ظرفیت‌های در اختیار به نحوی مطلوب استفاده کنیم تا موضوع ایمنی کار اولویت‌های اساسی کارفرمایان و کارآفرینان قرار گیرد.

وی افزود: دولت در این زمینه اقدامات اساسی و گام‌های موثری برداشته است از جمله این اقدامات توسعه مراکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در ۸ نقطه از کشور در راستای توسعه خدمات پژوهشی آموزشی منطقه‌ای و به منظور دسترسی نیروی کار به امکانات پژوهش و آموزش ایمنی و بهداشت کار است.

معاون روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تصویب «سند ملی کار شایسته» به منظور افزایش سطح ایمنی و بهداشت کار و سلامت روحی و جسمی و کرامت انسانی نیروی کار از دیگر اقدامات مفید و موثر دولت در این زمینه است.

شاکرمی با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی دانشگاه و صنعت در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت کار و ارتقاء سطح اموزش خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم در جهت تحقق این امر از همه ظرفیت‌های در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای ایمنی کار با مشارکت اجتماعی تاکنون توانسته است حدود ۱۶ هزار مسئول ایمنی را آموزش داده و تایید صلاحت کند و همچنین در ده ماهه سال ۹۸ بیش از بیست هزار کمیته حفاظت فنی در واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور فعال شده است.

شاکرمی افزود: در ده ماهه امسال صنعتی تعداد سیصد و هفتاد هزار مورد از واحد‌های تولیدی بازرسی شده که این امر کاهش ۱۹ درصدی آسیب شغلی را در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار