مدیرعامل بنیاد نیکوکاری سلامت بابل گفت: بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور با ۴۰ درصد پیشرفت و با ظرفیت ۱۰۰ تختخواب در بابل در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی شافی مدیرعامل بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل از پیشرفت ۴۰ درصدی بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور با ظرفیت ۱۰۰ تختخواب خبر داد.

او افزود: بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور با ۱۰۰ تختخواب در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بابل جنب کلینیک امید در سه طبقه با زیربنای ۳ هزار مترمربع، به همت خانواده میناگر به نام خانم طاهره وایگانی همسر زنده یاد حاج موسی میناگر در حال ساخت است.

شافی گفت: عملیات اجرایی این پروژه پس از امضای تفاهم نامه با جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از چندماهه گذشته شروع و تاکنون پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل افزود: پس از راه اندازی این مرکز قطعا نه تنها نیاز بیماران دیالیزی شهرستان بابل برطرف خواهد بلکه از شهر‌های اطراف بخصوص غرب استان نیز به این مرکز مراجعه خواهند کرد.

شافی گفت: بنیاد نیکوکاری سلامت بعنوان یک نهاد مردمی با اهداف خیر خواهانه و هدایت کمک‌های مردمی و نیکوکاران در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و محور فعالیت بنیاد در حوزه سلامت بوده و از بدو تأسیس تأمین تجهیزات مورد نیاز برای مراکز درمانی در کنار تأسیس بخش‌های ضروری برای منطقه در دستور کار آن قرار گرفت.

او افزود: احداث مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان کودکان شفیع زاده امیرکلا و در پی آن تأسیس بخش جراحی فک و صورت در بیمارستان شهید بهشتی بعنوان مراکز منحصر بفرد در شمال کشور از جمله اقداماتی است که با هدایت این بنیاد و با هزینه نیکوکاران به ثمر رسید.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل گفت: بهسازی بخش icu بیمارستان شهید بهشتی، تهیه دستگاه‌های دیالیز برای بیمارستان شهید بهشتی و امیرکلا، تهیه دستگاه اندو سونوگرافی برای بخش آندوسکوپی بیمارستان آیت الله روحانی، تهیه سونوگرافی پرتابل برای اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، تهیه صندلی‌های مبل شو همراه بیمار، ونتیلاتور، هولتر قلبی برای بیمارستان‌های شهر و تهیه تعداد زیادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها از خدمات نیکوکاران بنیاد نیکوکاری سلامت بابل است.

شافی افزود: چشم انداز نهایی بنیاد فعالیت در راستای فرهنگ سازی عمومی در حوزه بهداشت فردی و اجتماعی و گسترش اقدامات موثر پیشگیرانه است.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.