کارشناس حوزه خانواده گفت: مهر ورزی و محبت متقابل همسران به عنوان کلید موفقیت آنان در زندگی مشترک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه و دانشگاه که در جمع زوج‌های دانشجوی شرکت کننده از مهر ورزی و محبت متقابل همسران به عنوان کلید موفقیت آنان در زندگی مشترک یاد کرد و با اشاره به زندگی سراسر مهر و محبت امیرمومنان (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: امام علی (ع) به رغم همه تنگنا‌های مالی و فشار‌های زندگی، همواره می‌فرمودند وقتی به منزل برمی گردم با دیدن زهرا (س) همه غم‌ها و اندوه‌ها از خاطرم می‌رود.


او ادامه داد: وقتی پیامبر اکرم (ص) از ایشان سوال کردند فاطمه چگونه همسری است؟ پاسخ دادند: "بهترین همراه در مسیر عبادت خداوند" در واقع این پاسخ امام (ع) نشان از مهر و محبتی دارد که اساس این زندگی مشترک را پایدار و متعالی ساخته و بیانگر اهمیت مهرورزی و محبت در استحکام و اعتلای زندگی مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی خطاب به زوج‌های جوان گفت: سعی کنید همین شور و علاقه‌ای را که در اوایل ازدواج و زندگی مشترک دارید برای سال‌های بعد نیز حفظ کنید و همین اظهار علاقه‌ها و صحبت‌های عاشقانه‌ای که اکنون در ارتباطات شما پررنگ است تا پایان عمر، چاشنی زندگی پُر فراز و فرودتان باشد.

او همچنین با بیان اینکه در اولویت بندی ملاک‌های همسر مناسب همواره ایمان و اخلاق بر مسائل مادی ارجحیت دارد، افزود: اگر مردی با اخلاق و با ایمان است، اما توان مالی کمی دارد این نباید در چشم همسر او ضعف تلقی شده و مورد سرزنش قرار گیرد، زیرا بسیاری از این مسائل مالی در گذر زمان حل خواهد شد، اما آنچه تغییر آن سخت و چه بسا غیرممکن خواهد بود، اخلاق و ایمان فرد است.

او تصریح کرد: هدیه دادن یکی از بهترین راه‌های قدردانی شوهر از زن و تقویت انگیزه او در زندگی مشترک است مردان تا آنجا که می‌توانند برای بودن با همسر خود وقت بگذارند و به آنان توجه کنند پیامبر اکرم (ص) در این خصوص می‌فرمایند: اینکه مرد برای خانواده اش وقت می‌گذارد و کنار آنان است ثوابش بیشتر از اعتکاف در مسجد است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بودن مرد در جمع خانواده نباید همراه با بداخلاقی و رفتار‌های آزار دهنده باشد بگونه‌ای که افراد خانواده با حضور او احساس راحتی و امنیت خاطر نداشته باشند؛ رسول اکرم (ص) در این رابطه می‌فرمایند: کسی که بیرون منزل خوش اخلاق باشد و در داخل منزل با خانواده اش بداخلاقی کند منافق است.

حسین قمی افزود:  شاکر بودن و نگاه به داشته‌ها در زندگی مشترک مهم و قابل توجه است عدم قدردانی و رضایت از داشته ها، روابط زوجین را سرد و زمینه‌ی چالش‌های مهمی مانند طلاق عاطفی را فراهم می‌کند که پیامد‌های آن می‌تواند تهدید جدی برای زندگی مشترک باشد.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار