رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۹ نفر از افراد نیازمند و کارتن‌خواب در شش گرمخانه شهرداری پذیرش شده‌اند.

پذیرش بیش از ۱۹ هزار شهروند نیازمند در گرمخانه‌های مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمحسن مصحفی رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی به ویژه در ماه‌های سردسال، راه‌اندازی گرمخانه در مناطق آسیب پذیر است.

او تصریح کرد: تعداد شش گرمخانه توسط اداره آسیب‌های اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری به منظور ارائه خدمات به شهروندانی که سرپناهی ندارند، راه اندازی شده است. مجموع پذیرش این گرمخانه در هر شب ۶۰۰ نفر می‌باشد که برای اقامت شبانه از ساعت ۱۷ تا ۸ صبح روز بعد میزبان افراد بی‌خانمان هستند.

مصحفی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون مجموعا ۱۹۲۳۵ نفر در گرمخانه‌های شهرداری پذیرش شده اند که از این تعداد ۶۶۹ نفر زن و ۱۸۵۶۶ نفر مرد بوده‌اند.

او تصریح کرد: مددجویان پس از ورود به این مراکز علاوه بر استحمام از خدمات بهداشتی، مشاوره، مددکار اجتماعی و وعده غذایی گرم بهره‌مند می‌شوند و آن دسته از افرادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‌شوند.

معاون شهردار از شهروندان خواست در صورت مشاهده فرد بی‌خانمان، موقعیت مکانی وی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.