کبدی نیازمند نگاه توسعه ای

رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کبدی در کشور را نیازمند نگاه توسعه‌ای و افزایش حضور ورزشکاران شهرستانی در این رشته دانست.

عباس خواجه اورسجی، رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: کبدی به عنوان یکی از مهمترین رشته‌های بومی محلی حدود بیست سال است که به صورت حرفه‌ای به آن پرداخته می‌شود، کبدی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است که عملکرد فدراسیون عامل مهمی در کسب این موفقیت‌ها است.

موفقیت‌های کبدی ایران در برابر سایر کشور‌ها را این چنین برشمرد:تیم ملی کبدی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در دو بخش بانوان و آقایان در برابر تیم‌های قدرتمند هند و پاکستان عملکرد خوبی داشت و در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شد؛ همچنین در مسابقات قهرمانی جوانان جهان که با میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار شد، علاوه بر جلوه‌های فنی و مهارتی بالا از سوی بازیکنان ایرانی، نشان دادیم که در مدیریت رویداد‌های ورزشی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.


اورسجی با اشاره به نقش موثر بازیکنان اصفهانی در تیم ملی کبدی ایران اظهار کرد: چند بازیکن تیم ملی کبدی بانوان از جمله کاپیتان این تیم، خانم مرضیه عشقی با نمایش مهارت فنی بالایی خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا خوش درخشیدند و تاثیر زیادی در موفقیت تیم ملی داشتند.

رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در پیشرفت کبدی در استان اصفهان را این گونه عنوان کرد: نگاه توسعه‌ای و افزایش سهم حضور بازیکنان شهرستانی در تیم‌های ملی که توجه مسئولان ورزشی هر استان را به خود می‌طلبد، می‌تواند گامی مهم در راستای گسترش کبدی در ایران و جهان باشد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: کبدی ، فدراسیون کبدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.