به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار تصاویر رسمی نسل جدید i۲۰، حالا هیوندای جزئیات رسمی این هاچبک سابکامپکت جدید را هم منتشر کرده است. i۲۰ جدید از طراحی تازهای موسوم به «احساس اسپرتی» برخوردار شده که بسیار سطح بالاتر از نسل قبلی به نظر میرسد. در جلوی این هاچبک کرهای جلوپنجرهٔ برجستهای به چشم میخورد که توسط ورودیهای هوای اسپرت و چراغهایی که به سمت عقب کشیده شدهاند احاطه شده است. این ماشین همچنین از حجمپردازیهایی روی کاپوت و پروفیل جانبی پویا با خط شخصیت قدرتمند هم برخوردار است.
سایر ویژگیهای ظاهری i۲۰ جدید نیز شامل رنگ سقف متضاد، اسپویلر عقب و چراغهای عقب جدید میشود که با نوار LED نازکی به هم متصل شدهاند. از لحاظ اندازه، نسل جدید هاچبک سابکامپکت هیوندای ۵ میلیمتر کشیدهتر، ۳۰ میلیمتر عریضتر و ۲۴ میلیمتر کمارتفاعتر از نسل قبلی خود است درحالیکه فاصلهٔ محوری آنهم ۱۰ میلیمتر افزایش یافته است.
هیوندای فعلاً فقط یک اسکچ از داخل نسل جدید i۲۰ منتشر کرده، اما وعده داده است که کابین این خودرو با ویژگیهایی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگرهای ۸ یا ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، بسیار پیشرفتهتر از نسل قبلی باشد. یکی از ویژگیهای داخلی جالب این خودرو نیز تیغههایی است که زیر نمایشگر مرکزی قرار دارند و به داخل دریچههای تهویه جریان یافتهاند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ نسل جدید i۲۰ هم میتوان به نورپردازی LED، تریمهای رنگی، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند و سیستم صوتی پریمیوم Bose اشاره کرد. از سوی دیگر، به لطف افزایش ابعاد بیرونی، نسل جدید این خودرو جادارتر از همیشه شده است بهگونهای که نهتنها فضای پای عقب آن افزایش یافته بلکه حجم صندوق بار نیز با ۲۵ لیتر افزایش به ۳۵۱ لیتر رسیده است.
هیوندای برای نسل جدید i۲۰ یک پیشرانهٔ ۱ لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته که در دو سطح قدرت ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار ارائه میشود. نسخهٔ قویتر این موتور بهصورت استاندارد به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز است درحالیکه این سیستم برای نسخهٔ ضعیفتر قابل سفارش خواهد بود. به گفتهٔ هیوندای، این سیستم کاهشی ۳ تا ۴ درصدی در مصرف سوخت و تولید دیاکسید کربن را به همراه دارد.
برای انتقال نیروی این پیشرانه سه گیربکس مختلف شامل شش سرعتهٔ دستی، هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی هوشمند قابل انتخاب خواهد بود. نمونهٔ آخر که بهتازگی توسعه یافته است، هنگامیکه راننده پای خود را از روی پدال گاز برمیدارد.
پیشرانه را از گیربکس جدا میکند تا خودرو با نیروی قبلی به حرکت خود ادامه دهد و در مصرف سوخت صرفهجویی شود؛ اما علاوه بر پیشرانهٔ توربوشارژ مذکور، هیوندای یک موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۸۴ اسب بخار قدرت را هم بهعنوان موتور پایه برای i۲۰ ارائه میکند که البته در برخی بازارها در دسترس خواهد بود. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
هیوندای همچنین مجموعهای از سیستمهای کمکراننده را هم برای نسل جدید هاچبک سابکامپکت خود ارائه کرده که ازجملهٔ آنها میتوان به دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، هشدار عبور و مرور عقب، دستیار هوشمند محدودکنندهٔ سرعت، دستیار جلوگیری از برخورد هنگام پارک کردن، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده و دستیار نوربالا اشاره کرد. نسل جدید هیوندای رسماً در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش عمومی درمیآید.
انتهای پیام/