مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بر اثر بارش برف سنگین و سرمای اخیر ۱۲ میلیارد ریال به استخر‌ها و مزارع پرورش ماهی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بارش‌های سنگین برف در  دهه آخر بهمن ماه موجب تلف شدن تعداد قابل توجهی از ماهیان در استخرهای پرورش ماهیان سردابی و آسیب به تاسیسات  مراکز پرورش ماهی در این شهرستان شده است .

او افزود: تنها در یک مرکز پرورش ماهی قزل‌آلا در مسیر راه دسترسی به تفرجگاه اندبیل که آب این مرکز پرورش ماهی و یک مرکز دیگر در پایین دست آن  از چشمه تفرجگاه تامین می‌شد بیش از هشت هزار عدد ماهی  تلف شده و بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به بار آمده است .

 علیزاده با بیان اینکه ماهی قزل الا در دمای زیر ۶ درجه بالای صفر توانایی غذا خوردن را از دست می دهد افزود: کاهش دمای هوای در روزهای کولاک و پس از قطع بارش ها به ۳۰ درجه زیر صفر موجب افت قابل ملاحظه دمای آب و در مواردی موجب یخ بستن آب داخل استخرهای پرورش ماهی شده و همین امر عامل اصلی تلف شدن ماهیان  است .

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه  در اثر بارش برف سنگین، کولاک شدید و شدت سرمای هوا بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاوزی و دامی این شهرستان خسارت وارد شده،  گفت: پس از گذشت ۱۰ روز از بارش برف سنگین به سختی راه دسترسی به استخرها و مزارع پرورش ماهی بازگشایی و با فراهم شدن زمینه دسترسی کارشناسان اعزامی به این محلها وبازید از استخرهای پرورش ماهی میزان ریالی خسارت وارده برآورد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.