کشور چین به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در مسابقات بین المللی ورزشی دانشجویان خودداری کرد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی چین، به دلیل شیوع ویروس کرونا مشارکت ورزشکاران خود را در کلیه مسابقات بین المللی تا ماه "مه" لغو کرد.

فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی (FISU) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم به دلیل " حفظ امنیت شرکت کنندگان و برگزارکنندگان " گرفته شده است.

این بدان معناست که ورزشکاران چینی در سه مسابقات اول رقابت‌های امسال قهرمانی دانشگاه‌های جهان، یعنی مسابقات دوی صحرانوردی ۷ مارس مراکش، اسکیت سرعت در آمستردام (از ۱۰ تا ۱۳ مارس) و اسکی در روانیمی فنلاند (از ۲۳ تا ۲۷ مارس)، رقابت نخواهند کرد.

کرونا دانشجویان ورزشکار چینی را زمینگیر کرد

فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی همچنین هشدار داد که قبل از ۲ مسابقه جهانی که قرار است ماه ژوئیه در چین برگزار شود، همچنان اوضاع را به دقت تحت نظر خواهد داشت.

مسابقات ووشوی دانشجویان جهان قرار است از ۱۱ تا ۱۴ ژوئیه در لیائویانگ برگزار شود، در حالی که مسابقات جهانی اسکواش نیز قرار است از ۱۷ تا ۲۳ ژوئیه در شانگ‌های انجام شود.

در بیانیه فدراسیون جهانی آمده است: "در فاصله بیش از چهار ماه دیگر، FISU امیدوار است که این رویداد‌ها طبق برنامه پیش بروند. "

"FISU مایل است بار دیگر اطمینان خود را نسبت به برگزار کنندگان این رویداد‌ها و توانایی چین در مقابله مؤثر با شیوع این بیماری ابراز کند. "
آخرین آمار‌ها از چین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ۲۲۳۶ نفر و تعداد کل مبتلایان را بیش از ۷۵۰۰۰ نفر نشان می‌دهد.

این ویروس همچنین در سراسر جهان گسترش یافته است و بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا و چند مرگ و میر در نقاط دیگر آسیا، اروپا، ایالات متحده و آفریقا رخ داده است.


بیشتر بخوانید:

فوتبال ایتالیا زیر سایه کرونا

 ویروس کرونا دردسر جدید حریف آسیایی استقلال


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار