مدارس خراسان جنوبی برای مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا ایمن سازی شده و می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به این بیماری در آمادگی مدارس برای مقابله با کرونامدارس استان دیده نشده است.

او افزود: آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستور العمل و ارسال بسته‌های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

واقعی با اشاره به ضد عفونی کامل مدارس شعب أخذ رأی پس از اتمام رأی گیری در سوم اسفند افزود: نصب پوستر‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از لغو تمام اردوها، همایش‌ها و جلسات دانش آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر سلامت بوفه ها، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس نظارت خواهد شد.

او با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان گرفته نشده است، اظهار کرد: در مدارس استان آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدیران مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

واقعی از تشکیل ستادی در آموزش و پرورش برای این منظور خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.