کدام مراکز در استان ایلام تعطیل است؟

به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، فعالیت بسیاری از سازمان‌ها و مکان‌های عمومی در استان ایلام تعطیل اعلام شد.

کدام مراکز در استان ایلام تعطیل است؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، فعالیت بسیاری از سازمان‌ها و مکان‌های عمومی در استان ایلام تعطیل اعلام شد.

 

تعطیلی کلیه مراکز آموزش عالی در استان ایلام تا پایان هفته

علی اکبری رییس دانشگاه ایلام گفت: با هماهنگی‌های کامل با مقامات استانی و تمامی روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به جهت پیشگیری از خطرات احتمالی ویروس کرونا، تمام فعالیت‌های آموزشی مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان تا پایان هفته تعطیل شد.
او اظهار کرد: این تعطیلی شامل فعالیت اداری نخواهد بود.

 

لغو تمام فعالیت‌های ورزشی استان ایلام 

مظفر علی شائی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت : تمام فعالیت‌های ورزشی استان ایلام از جمله برگزاری مسابقات ورزشی متوقف و یا تعطیل می‌شود.

او اظهار کرد: بر این اساس، تمام فعالیت‌های ورزشی استان شامل فعالیت باشگاه‌های دولتی و خصوصی، مسابقات، همایش ها، گردهمایی، دوره‌ها و سایر فعالیت‌های ورزشی تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می‌شود.

علی شائی مطرح کرد : در پایان هفته در صورت ضرورت تداوم توقف فعالیت‌های ورزشی طی اطلاعیه‌های رسمی این اداره کل مراتب به اطلاع عموم مردم عزیز و ورزشکاران خواهد رسید.

او اظهار کرد: این تعطیلی شامل بخش اداری و سازمانی نیست و بخش اداری این اداره کل روال عادی به فعالیت اداری و سازمانی خود ادامه می‌دهد.

 

تعطیلی مهد‌های کودک و مراکز روزانه بهزیستی ایلام تا پایان هفته

زهرا همتی مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: با توجه به اعلام تعطیلی مدارس و همچنین هماهنگی انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، فعالیت تمامی مهد‌های کودک استان تا پایان هفته تعطیل اعلام می‌شود.
او بیان کرد: همچنین تمامی مراکز توانبخشی روزانه تحت نظارت بهزیستی ایلام در تمامی شهرستان‌های استان نیز در این مدت تعطیل خواهد بود.
همتی اظهار کرد: به کلیه مهد‌های کودک و مراکز روزانه و شبانه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی نیز اعلام شده تا به منظور ارتقا سلامت کودکان و مددجویان و همچنین پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدام‌های بهداشتی لازم انجام دهند.

 

لغو برگزاری نمایشگاه بهاره در ایلام

مهدی کاکاخانی روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از این بیماری، نمایشگاه بهاره در اسفندماه در سطح استان برگزار نمی‌شود.

او اظهار کرد: با وجود لغو برگزاری نمایشگاه بهاره در سطح استان، اجرای طرح فروش فوق‌العاده توسط فروشگاه‌های زنجیره ای، اصناف و سازمان میادین میوه و تره بار با تخفیف انواع اقلام کالایی را عرضه می‌کنند.

کاکاخانی بیان کرد:همچنین برای تنظیم بازار در ماه پایانی سال، طرح تشدید بازرسی با اولویت برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی مشمول دستورالعمل تنظیم بازار از یک اسفند ماه آغاز شده است.

او مطرح کرد: در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و تخلف از طریق گزارش‌های مردمی قطعا اقدامات لازم صورت خواهد‌گرفت.


تعطیلی کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران

روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران اعلام کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل و ستاد مدیریت بحران کلیه کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی ویروس کرونا و ضدعفونی کردن کامل این مکان‌های ارزشمند فرهنگی تا آخر هفته پنجشنبه ۸ اسفند تعطیل می‌باشند.

 

تعطیلی کلیه مدارس استان ایلام

آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: به منظور ضدعفونی کامل مدارس سراسر استان و کاهش اضطراب و استرس اولیای گرامی تمام مدارس سراسر استان در نوبت‌های صبح و ظهر تا پایان هفته تعطیل است.


برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی ممنوع است

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: برگزاری هرگونه تجمع، میتینگ و گردهمایی تا زمان فروکش کردن موج بیماری ویروسی کرونا به منظور حفظ سلامت شهروندان در استان ممنوع است.

او اظهار کرد: با موافقت نماینده، ولی فقیه در استان مراسم‌های اعتکاف امسال و اعزام روحانیون از قم به استان ممنوع شد و همچنین اجرای کنسرت، مسابقه‌های ورزشی، نمایشگاه بهاره و راهیان نور لغو شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: باید با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بیماری همه گیر کرونا علاوه بر لغو تمام فعالیت‌های ورزشی گروهی، هیچ تیمی از ایلام به مسابقات خارج استان اعزام نشود و ایلام نیز میزبان هیچ تیم و مسابقه‌ای نشود و تیم‌های ایلامی که اکنون در مسابقات خارج استان هستند باید قبل از بازگشت به ایلام قرنطینه و آزمایش شوند و در صورت تایید سلامتی آن‌ها از سوی وزارت بهداشت مجاز به برگشت هستند و نباید بلافاصله بعد اتمام مسابقه به استان مراجعه کنند.

او مطرح کرد: همه اماکن عمومی و پرتردد نظیر مساجد به ویژه مساجد محل اخذ رای، فرودگاه، ترمینال، پایانه مرزی مهران و گمرک باید به طور مرتب ضدعفونی و پایش شوند و همچنین دانش آموزان و کارکنان ادارات که احساس نارحتی و کسالت دارند از حضور در محل کار اجتناب کنند و از مسافرت به استان‌هایی که مورد مثبت کرونا داشته اند به ویژه استان قم پرهیز شود.

 

عرضه و سرو قلیان در واحد‌های تحت نظارت تا اطلاع ثانوی ممنوع است

بنا به مصوبه امروز کمیته بحران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح استان ایلام، عرضه و سرو قلیان در واحد‌های تحت نظارت تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده واحد فوق بر اساس مصوبه کمیته بحران بدون اخطار پلمپ خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.