نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: تجهیز بیمارستان‌ها و پرسنل آن اولویت اول ماست و باید آموزش‌ها و امکانات لازم برای پزشکان و پرستاران فراهم شود.

باید آموزش‌ها و امکانات لازم برای پزشکان و پرستان بیمارستان‌ها فراهم شود/ توجه به بحث روحی و روانی  حاکم در جامعه بسیار مهم‌تر استمحمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا ویروس، گفت: با توجه به فضایی که در کل کشور به وجود آمده است ما بیش از اینکه به بحث عواقب خود ویروس کرونا و درمان آن بپردازیم، باید به بحث روحی و روانی که در جامعه حاکم شده،  توجه کنیم.

او افزود: برای کاهش تنش موجود در بحث روحی و روانی ویروس کرونا لازم است که به مردم آگاهی لازم داده شود و مسئله برای ملت شفاف‌سازی شود، همچنین در فکر خود مراقبتی و خود نظارتی مردم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس باشیم.

قربانی ادامه داد: از ناحیه نحوه درمان از جلوگیری از ویروس کرونا باید اقدامات لازم برای قرنطینه کردن افراد مبتلا انجام شود، به همین جهت همان‌طور که قرارگاهی از ابتدا تشکیل شد و مسئولیت این قرارگاه به عهده وزیر بهداشت بود، صبح امروز هم در جلسه غیر علنی وزیر بهداشت علت شیوع این بیماری، راه‌های ورود به کشور، تعداد مبتلایان و نحوه پیشگیری و درمان آن توضیحاتی  داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس هم اجماع عمومی برای حمایت‌های همه جانبه برای وزارت کشور و اجرای بین همه‌ سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها برای مبارزه ملی با این پدیده بعد از ظهر در ساعت ۱۳ تا ۱۴ یک جلسه غیرعلنی در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور وزیر بهداشت و مسئولان مربوط خواهیم داشت.

او افزود:کمیسیون بهداشت و درمان کمیته‌ای تشکیل خواهد داد که به صورت جد خارج از برنامه‌ های کاری مجلس این کار پیگیری شود و این کمیته قطعا قوی و بسیار کارآمد خواهد بود. در این کمیته از نیرو‌های متخصص، کارآمد، نخبگان و همه ظرفیت‌های تولید کشور از جمله صنایع وزارت صنعت و معدن، تجهیزات لوازم جانبی مثل ژل‌ها و اسپری های ضد عفونی کننده در این زمینه مورد توجه است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: تجهیز بیمارستان‌ها و پرسنل آن اولویت اول ماست،  باید  آموزش‌ها و امکانات لازم برای پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها که سربازان اصلی کشور در این زمینه هستند، فراهم شود امیدوارم تا غروب امروز به نتیجه مطلوبی برسیم.


بیشتر بخوانید: ابتلای ۴۷ ایرانی به کرونا و فوت ۱۲ نفر 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار