عملیات طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور کلنگ زنی شد.

مجتمع آبرسانی محلات عشایری نهبندان کلنگ زنی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،قندالی در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی عشایری چاه زرد و خواجه  گفت: سالانه یک درصد از ورودی صندوق به امور عشایر تخصیص داده می‌شود.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر داده شده و به ازای هر بره، برای پروار بندی ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

قندالی افزود: ۹۵ درصد از مناطق عشایری ایران راه دسترسی دارند و بعضی از راه‌ها نیاز به ترمیم دارد.

 رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از عشایر ایران از آب آشامیدنی استاندارد استفاده می‌کنند افزود: در ۴ سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به عشایر کشور اعطا شد.

او از ایجاد کارخانه کنسانتره توسط عشایر خبرداد و گفت: سرانه خراسان جنوبی در مبلغ ریالی مقام اول را دارد و یکی از استان‌های فعال است که در همین راستا به هر اتحادیه ۵ میلیارد تومان و هر تعاونی ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد.

رئیس امور عشایر کشور همچنین گفت: در سال گذشته تبصره ۱۸ بند (ه) مبلغ ۱۸ میلیون یورو برای آبرسانی امورعشایر با ۲۱۸ پروژه در نظر گرفته شد که در خراسان جنوبی و در نهبندان و زیرکوه ۲ پروژه عملیاتی می‌شود و ۸۵۰ خانوار از آن برخوردار خواهند شد.

قندالی به حوزه پوشش تلفن همراه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات موظف شده ۸۰ درصد از مناطق عشایری را به پوشش تلفن همراه متصل کند.

استاندار هم در این مراسم گفت: ۱۳ درصد از جمعیت استان جمعیت عشایری هستند و رتبه ۴ عشایر کشور را داریم.

معتمدیان با اشاره به اینکه عشایر خراسان جنوبی در امینت مرز تاثیر بسزایی دارند افزود: خراسان جنوبی یکی از امن‌ترین استان‌های ایران است.

عملیات طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد شهرستان نهبندان امروز با حضور قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور کلنگ زنی شد.

 با اجرایی شدن این طرح ۱۴ محله شهری شامل ۲۵۰ خانوار و ۱۲۰۰ رأس دام از آن بهره مند می‌شوند.

عملیات لوله گذاری این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر است. ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار  برای اجرای کل این پروژه پیش بینی شده است .

  علاج بخشی تجهیز چاه گرم تمام ده، احداث ۵ باب ایستگاه پمپاز، احداث ۶۰۰ مترمکعب مخازن تعادلی، احداث ساختمان کلر زنی و تهیه و نصب آب شیرین کن شامل این پروژه است.

 انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.