تعطیلی اماکن تاریخی کاشان تا اطلاع بعدی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت:با توجه به شیوع کرونا ویروس جدید بازدید از بناهای تاریخی زیر پوشش میراث فرهنگی کاشان تا اطلاع بعدی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس جدید در چین و برخی کشور‌های دیگر و نیز انتقال آن به ایران و استان‌های همجوار کاشان، با هدف پیشگیری از گسترش ویروس این تصمیم گرفته شد.

او بیان کرد: این اقدام بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان کاشان گرفته شده و از جمله بازدید از بنا‌های تاریخی مجموعه جهانی باغ موزه فین، محوطه باستانی سیلک و خانه تاریخی بروجردی‌ها را شامل می‌شود.

کاشان ۳۶۵ هزار نفری با برخورداری از افزون‌بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش از جمله ۳۳۳ اثر ثبت ملی در فاصله نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری جنوب قم و ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده و از روز گذشته تعداد ۱۸ نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شدند.

از این تعداد هشت نفر در قم، سه نفر در تهران، یک نفر استان همدان، ۲ نفر اصفهان و ۲ نفر استان مرکزی بودند و چهار نفر از این افراد در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار