سه بیمار مشکوک به کرونا، در بیمارستان شریعتی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۳ بیمار مشکوک به کرونا، در بیمارستان شریعتی مشهد بستری هستند.

بیمارستان شریعتی مشهد، محل ارجاع بیماران مشکوک به کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان شریعتی در مشهد، کاملاً از بیمار تخلیه شده است و با ۲۰۰ تخت بستری با امکانات مورد نیاز و لازم آماده خدمات رسانی در زمان احتمالی است
 
او تصریح کرد: تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا  به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نمونه‌های که از بیماران دریافت می‌شود برای تشخیص به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود که تا این لحظه تمامی مواردی که پاسخ داده شده منفی بوده است.

بدیعی با بیان اینکه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه ۹ مرکز خدمات جامع سلامت برای ارجاع بیماران مشکوک به کرونا در  مشهد در نظر گرفته شده است و تا ساعت ۲۱ شب فعال و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است افزود: در این مراکز بر اساس پروتکل‌های علمی، معاینات صورت می‌گیرد و در صورت مشکوک بودن بیمار به مراکز سطح دو،  ارجاع داده می‌شوند.

او تصریح کرد: در صورتی که بیمار نیاز به خدمات بستری داشته باشد از سطح دو به بیمارستان ریفرال،  که بدین منظور آماده سازی شده است ارجاع داده می‌شود.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان بیماری COVID‏-۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم در صورت بروز علائم شبیه بیماری کرونا (تب و تنگی نفس) از حضور در مراکز اورژانس و ایجاد ازدحام پرهیز کنند گفت: حضور در مراکز پر تراکم زمینه ساز انتقال بیماری هاست و شهروندان برای پیشگیری از این مشکل به فرایند رسیدگی به بیماران مبتلا توجه داشته باشند.

بدیعی با تاکید بر اینکه مردم با دوری از استرس و اضطراب به بهداشت فردی خود توجه داشته باشند و به طور مرتب شستشوی دست‌ها را با آب و صابون مایع فراموش نکنند افزود: وجود استرس در بدن موجب کاهش سطح ایمنی و مقاومت بدن می‌شود بنابراین مردم با حفظ خونسردی به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۳:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام لطفالطفاشهربازی هارو هم تعطیل کنید وادارات یاحداقل در اداره ها ماده ضدعفونی کننده بزارید توروخدا نزارید وضعیت بدتربشه
Italy
فاطمه
۲۳:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام.واقعا صحت داره ک تو مشهد کرونای مثبت نداشتیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام. لطفا در مورد شایعات مبنی بر آمار مبتلایان در مشهد توضیح بدهید. یک عده هدف شون ایجاد هراس در بین مردم است. لطفا رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف تاران
۱۰:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام و احترام. من تا کنون هنوز ندیدم که داخل شهر مشهد مخصوصا محل های رفت و آمد مردم بالاخص پیاده رو ها ضدعفونی شود و گندزدایی گردد . لطفا یه سری هم به نانوایی های شهر بزنید و اوضاع خراب و آلوده را بررسی کنید . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرزان
۱۷:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
اوضاع گیم نت ها خوب نیست لطفا تعطیل کنیدِ