در پی شیوع ویروس کرونا، کاهش ارزش سهام بازار‌های مالی اروپا ادامه دارد و از ابتدای این هفته، ۱۰۰ میلیارد پوند از ارزش سهام لندن کم شده است.

روند کاهش ارزش سهام بازار‌های مالی اروپا به دلیل ویروس کرونابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام در بازار لندن با ۵ درصد کاهش، به پایین‌ترین میزان در یک سال اخیر رسید و ارزش سهام استوکس ۶۰۰ (Stoxx ۶۰۰ index)، متشکل از سهام ۱۷ کشور اروپایی، ۲ درصد کاهش یافت.

روزنامه گاردین در این باره نوشت در پی شیوع ویروس کرونا، کاهش ارزش سهام بازار‌های مالی جهان ادامه دارد و از ابتدای این هفته، ۱۰۰ میلیارد پوند از ارزش سهام لندن کم شده است.

به نوشته گاردین، شرکت‌های گردشگری کماکان بیش‌ترین آسیب را از ویروس کرونا دیده اند و شرکت گردشگری تی یو آی (TUI) و شرکت هواپیمایی ایزی جت (easyJet) چند درصد از ارزش سهام خود را از دست دادند.

گاردین نوشت شرکت اس اس پی گروپ (SSP Group) که غذای مورد نیاز غذاخوری‌های فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار در کشور‌های گوناگون، از جمله هنگ کنگ، سنگاپور، تایلند و فیلیپین را تامین می‌کند، به شدت از گسترش ویروس کرونا خسارت دیده است؛ زیرا محدودیت پرواز‌ها و سفر در آسیا در پی گسترش کوید- ۱۹، موجب کاهش تردد‌ها شده است. به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود در ماه فوریه، فروش در بازار‌های آسیا و اقیانوسیه، ۵۰ درصد کاهش یابد.

سیر نزولی ارزش سهام در بازار‌های اروپا، آمریکا و آسیا سهامداران و صاحبان صنایع و شرکت‌ها را نگران کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار