کشتی‌های مسافربری مکان‌های خوبی برای انتقال بیماری‌های واگیردار هستند و این موضوع ضربه‌ای جدی به برخی شرکت‌ها وارد کرده است.

بازار کساد کشتی‌های مسافربری در پی شیوع کرونابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشتی مسافربری دیاموند پرنسس به گفته کارشناسان به کانون وحشتناک گسترش ویروس کرونا مبدل شده و این اتفاق برای کشتی‌های مسافربری تهدیدی جدی است.

درد و رنج سرنشینان کشتی دیاموند پرنسس که در آب‌های ژاپن در قرنطینه به سر می‌برند، با گسترش بیماری در داخل کشتی افزایش یافته است و این مسئله توجه جهانیان را به خود معطوف کرده است. این کشتی به محلی محدود برای توسعه بیماری مبدل شده است. از ۳ هزار و ۷۰۰ سرنشین و کارکنان کشتی، بیش از ۶۳۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و این موضوع، این شناور را به اصلی‌ترین کانون سرایت بیماری بعد از چین مبدل کرده است.

جان آکسفورد John Oxford استاد دانشگاه کوین مری Queen Mary در لندن در این خصوص گفت: «کشتی‌های مسافربری مکان‌های خوبی برای انتقال بیماری‌های واگیردار از سرماخوردگی ساده تا اسهال و استفراغ هستند.» وی افزود: «این کشتی‌ها همواره مملو از جمعیت هستند.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها سال گذشته از ۸ مورد اسهال و استفراغ در کشتی‌های مسافربری خبر داده بود. مواردی از آبله مرغان یا مسمومیت با E. coli یا سالمونلا نیز در سال‌های گذشته گزارش شده و این حوادث، سفر‌های چند هزار یورویی مسافران را خراب کرد.

سیمون کلارک Simon Clarke از دانشگاه انگلیسی ریدینگ Reading در این باره گفت: «متاسفانه اکثر مسافران این کشتی‌ها سالمندانی که طبیعتا آسیب پذیرتر از سایرین هستند، می‌باشند.»

نحوه عملکرد مقامات ژاپنی در مورد کشتی دیاموند پرنسس مورد انتقاد قرار گرفته است. به نظر می‌رسد قرنطینه کشتی، روند سرایت ویروس را تشدید کرده است. کشتی دیگری در هنگ کنگ و یکی از سرنشینان (یک زن) سومین کشتی مسافربری که در کامبوج پهلو گرفته، به این بیماری دچار شده‌اند. شرکت‌های بزرگ در واکنش به این حوادث، سفر‌های خود را از مبدا بنادر چینی لغو کردند. این تصمیم ضربه سختی برای این شرکت‌ها بود: آسیا با ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار مسافر (دریایی) در سال ۲۰۱۸، پس از آمریکا و اروپا، سومین بازار مهم برای این شرکت‌ها بوده و چینی‌ها مشتریان اصلی سفر‌های دریایی در آسیا قلمداد می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار