سرپرست وزارت جهادکشاورزی:

آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ در کشور وجود دارد

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: برای مبارزه با ملخ آمادگی کامل داریم و هر جا این آفت بروز کند با آن مبارزه می کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهادکشاورزی که برای بررسی نحوه مبارزه با ملخ به شهرستان دشتی استان بوشهر سفر کرده است، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ملخ مهاجر یکی از آفات جدی تهدید امنیت غذایی و ایجاد فقر است که در حال حاضر آفریقا به شدت درگیر این آفت است.

او افزود: این آفت به قدری اهمیت دارد که نهادی در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) آن را رصد می‌کند و به کشور‌های مختلف اطلاع می‌دهد که جمعیت این آفت اکنون کجاست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ملخ ها پارسال بعد از چند دهه وارد کشور ما شد و با سمپاشی ۷۵۰ هزار هکتار آن را مدیریت کردیم و تقریبا هیچ خسارتی گزارش نشد.

کشاورز گفت: این آفت به صورت عمومی در جنوب مستقر می‌شود ؛ از سرما و گرما را دوست  ندارد و در زمان‌های معتدل می‌آید و بعد هم به 
پاکستان هندوستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت می‌کند.

او بیان کرد: امسال طبق گزاش فائو تراکم در آفریقا چند برابر پارسال افزایش یافت و از طریق جنوب غرب وارد کشور ما شد ابتدا خوزستان را درگیر کرد و بعد بوشهر. در هرمزگان تراکمش بیشتر است و از پاکستان هم به سیستان و بلوچستان می‌رود.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک و سمج را داریم، تاکید کرد: سم به میزان کافی وجود دارد و کشاورزان نگران نباشند. تجهیزاتمان هم از پارسال بیشتر است و هر جا بروز کند سرکوبش می‌کنیم.

کشاورزی گفت: گاهی تغییرات  اقلیم کار را سخت می‌کند، اما اراده ما برای کنترل جدی است.

او با اشاره به اینکه بروز این آفت جزو بحران به شمار می‎رود، افزود: بر همین اساس  دولت در اولین مصوبه امسال ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ تصویب کرده و اگر لازم باشد به این مبلغ افزوده می‌شود. استانداران هم به خوبی مساعدت کرده‌اند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی روند مبارزه با ملخ را در استان بوشهر خوب ارزیابی کرد.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش اعتبار برای ایجاد گلخانه در کشور خبر داد و گفت: امسال برای ایجاد سه هزار هکتار گلخانه تزریق اعتبار کردیم که ۴۵ یا ۵۰ درصد بیش از پارسال است و اصلاح اعتباری هم در حال انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.