یحیایی گفت: هیچگونه کمبودی در تامین کالا‌های اساسی در استان سمنان وجود ندارد و نظارت‌ها نیز بیشتر شده است.

یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در تامین کالا‌های اساسی در استان سمنان وجود ندارد گفت: افزایش قیمت برخی کالا‌ها کشوری بوده، اما نظارت‌ها بیشتر شده است.

او با بیان اینکه طرح تشدید نظارت‌ها از ۱ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد افزود: طرح دوم هم از آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

یحیایی تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۲۵۰۰ مورد بازرسی انجام و ۲۳۰ پرونده تخلف تشکیل و راهی مراکز قانونی شده است.

حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفند که در طی روز‌های اخیر در بازار مصرف به دلیل قاچاق گوشت و کاهش میزان عرضه مشاهده‌شده است، گفت: ۸۰ تن گوشت منجمد توزیع می‌شود.

او بابیان اینکه موجودی انبار‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه تمامی انبار‌های کالا‌های اساسی استان پر از کالا است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد، افزود: برای مصرف عید نوروز مردم استان ۷۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب خریداری‌شده است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه که تاکنون ۶۰۲ تن پرتقال و ۳۱۹ تن سیب بارگیری و تحویل‌شده است، تصریح کرد: اجرای طرح نظارتی بازار از یکم اسفند آغاز تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

عسگری در بحث افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل اتوبوس‌های برون‌شهری بیان کرد: طبق قانون در ایام پایان سال و نوروز ۲۰ درصد قیمت کرایه حمل‌ونقل اتوبوس‌های برون‌شهری افزایش می‌یابد و پس از اتمام تعطیلات نوروز به حالت قبل بازمی‌گردد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و چالش‌هایی که در بازار تجهیزات پزشکی ایجادشده است، بیان کرد: خوشبختانه در استان سمنان تجمع و هجوم مردم در فروشگاه‌ها به‌منظور خرید کالا‌های اساسی گزارش نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: به‌منظور رفع دغدغه‌های مردم، سرکشی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی در دستور کار است و در طی این مدت چند مورد تخلف به اداره تعزیرات معرفی‌شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.