پرسنل درگیر درمان بیماران مبتلا به کرونا، درحال حاضر در شرایط سختی قرار دارند و نیازمند حمایت‌های روحی هستند.

گرگانی/ در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا چه می‌گذرد؟ / وضعیت کادر درمان بیماران مبتلا به کرونا چگونه است؟به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها پرسنل بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، بحران روحی بسیاری را پشت سر می‌گذارند که شرایط را برای آنان سخت کرده است.

یک دستیار طب اورژانس می گوید: آنچه که مرا نگران می‌کرد پیچیدگی‌ها و نحوه مراقبت از خانواده ام بود چرا که من با مریض‌های مختلف در تماس بودم و نمی‌دانستم که ایزولیشن و قرنطینه خودم و حفاظت از همسر و فرزندم باید چگونه باشد. در جامعه ما روبوسی نکردن و دست ندادن هنوز جا نیفتاده است و من به عنوان یک مادر نمی‌توانم فرزندم را متقاعد کنم که به خاطر علاقه ایی که به او دارم نمی‌توانم به او نزدیک شوم.

مهشیدفر متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: با یک بیماری مواجه شده ایم که یک دفعه همه گیر شده و اخبار ضد و نقیض بسیاری نیز درمورد آن وجود دارد. امکانات ما با وجود تحریم‌ها برای مقابله با این بیماری محدود است. کادر پزشکی نمی‌توانند آن طور که باید از وسایل پیشگیری بهرمند شوند و خیلی اوقات با کمترین وسایل حفاظتی و ایمنی به بالین بیماران مشکوک به ابتلا می‌روند که این ممکن است خطرات بسیاری برای آن‌ها داشته باشد. به نظر می‌رسد کادر درمانی الان نیازمند حمایت ویژه از جانب بقیه همکاران به ویژه روان شناسان و رواپزشکان دارند و شاید بد نباشد که این بزرگواران بتوانند یک برنامه یا پکیج برای بودن و حمایت در کنار این افراد تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: کرونا در ایران؛ احتمال احداث بیمارستان صحرایی توسط ارتش و سپاه در قم


فاطمه سادات میرفاضلی روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به طور خلاصه همه گیری‌های عفونی می‌توانند با خود حس‌ها و تجربه‌های مختلفی داشته باشند. اضطراب، افسردگی، استرس شغلی، نگرانی در رابطه با سلامت خانواده، فکر کردن مداوم به تسلیم شدن، احساس به بیمار شدن و تفاوت در رفتار دیگران، نگرانی از قرنطینه شدن و احساساتی که دیگرا ن به آن‌ها پیدا می‌کنند و احساسات پس سانحه ایی که تا مدت‌ها ممکن است ادامه پیدا کند. ولی در واقع هر چه آماده‌تر باشیم، هرچه محیط محل کار ایمن‌تر باشد و هرچه خانواده، همکاران، مردم و حتی بیماران بیشتر کمک کنند، هرچه کسانی که در خط اول مقابله هستند احساس دیده شدن و درک شدن بیشتری بکنند، این بحران را سریع‌تر پشت سر می‌گذارند و می‌توانند کمک بیشتری به بیماران کنند. همه گیری‌های عفونی قدمت دیرینه دارند و محدود به کرونا هم نخواهند بود. این ما هستیم که باید در مقابله با آن‌ها آماده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
شما به وضع مالیشان رسیدگی کنید // مطمعن باشید وضع روحی اشان خوب میشه // من بهتان قول میدم
آخرین اخبار